شورای عالی هزاره‌ها و اهل تشیع در هرات تاسیس شد

شماری از چهره‌های مردمی اهل تشیع ولایت هرات شورایی تحت نام “شورای عالی هزاره‌ها و اهل تشیع” بنیان گذاری کرده و خواهان تعامل سازنده با اداره محلی هرات شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این نهاد روز گذشته شنبه (24 ثور) و با حضور شماری از شخصیت‌های جامعه‌ی شیعه و مقامات محلی هرات افتتاح شد.

محمد مطهری، رئیس شورای عالی هزاره‌ها و اهل تشیع افغانستان با بیان این که مردم شیعه افغانستان همواره در راستای پیشرفت افغانستان تلاش کرده افزود نیاز است تا در شرایط فعلی هم از ظرفیت این قشر بزرگ افغانستان در نهادهای مختلف دولتی استفاده صورت بگیرد.

به بیان او در این میان شیعیان هرات از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی تا کنون مسیر مسالمت‌آمیز را در پیش گرفته و راه تعامل سازنده با حکومت را در پیش گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که توقع می‌رود سطح همکاری‌ها میان حکومت و مردم بیشتر از پیش شود و زمینه مشارکت معنی‌دار مردم شیعه هرات در نهادهای مختلف حکومتی چشم‌گیر باشد.

وی همچنین هرگونه حرکت مغایر با ارزش‌های وحدت در میان مردم افغانستان را نادرست خوانده و تاکید بر همدلی هرچه بیشتر در میان مردم کرد.

رییس شورای عالی جامعه هزاره و تشیع هرات می‌گوید اقوام هزاره در افغانستان در طول سال‌های گذشته تاکنون در تمام عرصه‌ها رویه مسالمت آمیز داشته و همواره در کنار سایر اقوام برای پیشرفت افغانستان تلاش کرده‌اند.

از جانبی‌هم، مسئولان حکومتی در محفل افتتاح این نهاد گفتند که آنان در کنار مردم شیعه و هزاره‌ هستند و تلاش‌های آنان همواره تامین عدالت اجتماعی در میان مردم بوده است.

داکتر جلیل‌احمد جلیل، کارشناس امور حقوقی و امنیتی مقام ولایت هرات که به نمایندگی از والی هرات در این محفل حضور داشت گفت که دیدگاه امارت اسلامی دیدگاه مردمی و برآورده کردن خواسته‌های آنان است.

وی گفت تلاش امارت اسلامی این است که کشور را به سمت صلح دایمی و شکوفایی اقتصادی بکشاند.

این درحالی است که قبل از این هم شورای علمای شیعه کشور در مرکز و ولایات خواستار تعامل سازنده با حکومت و شکل‌دهی حکومت فراگیر شده بودند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.