شعار عدالت اجتماعی شهید مزاری دستور کار حکومت است

رییس جمهور غنی در پیامی به مناسبت سالیاد شهادت استاد عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی افغانستان گفت که شعار عدالت اجتماعی استاد مزاری دستور کار حکومت در پنج سال آینده خواهد بود.

آقای غنی در یک پیامی به مناسبت 25مین سالیاد شهادت استاد عبدالعلی مزاری که از طریق تلویزیون ملی منتشر شد، گفت که قرار بود امروز در ارگ مراسم باشکوهی به مناسبت سالیاد شهید وحدت ملی برگزار گردد؛ اما بنا به خطرات شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد که این برنامه لغو گردد.

رییس جمهور با اشاره به آرمان‌های شهید وحدت ملی گفت که استاد مزاری یکی از شخصیت‌های معاصر افغانستان بود و در اوج جنگ‌ها سخن از وحدت ملی گفت و بارها تاکید کرد که دشمنی ملیت‌ها در افغانستان یک فاجعه است.

آقای غنی بیان داشت: “این اندیشه‌ها اکنون به حیث یکی از گنجینه‌های معنوی برای ما ارزشمند است. مردم افغانستان بیش از هر زمانی دگیر به وحدت ملی ضرورت دارند و ما ضرورت داریم این موضوع مهم را به گفتمان ملی تبدیل کنیم.”

به گفته او، شهید مزاری برای نجات جامعه، اهمیت عدالت اجتماعی را درک کرده بود. شعار ما هم این است که هیچ افغان از افغان دیگر کم نیست. عدالت اجتماعی به حیث یک دستور اسلامی برای ما مهم است و ما در تمام اجرات این اصل را مورد عمل قرار خواهیم داد.

رییس جمهور بیان داشت که حکومت منتخب افغانستان، فقرزدای و تامین عدالت را در پنج سال آینده در دستور کار خود قرار می‌دهد.

او گفت که برنامه شکستن زندان جغرافیای مرکزی به زودی عملی و نقاط مرکزی به نقطه وصل افغانستان و منطقه تبدیل خواهد شد.

آقای غنی با اشاره به منش صلح خواهانه استاد مزاری، یاد آوری کرد که اکنون صلح به اولویت اصلی مردم تبدیل شده؛ هیات مذاکره کننده حکومت از آدرس مردم وارد گفتگو با طالبان خواهد شد.

رییس جمهور غنی تاکید کرد که “اساس کار ما را عدالت، محو فقر و فرصت سازی برای نسل جدید تشکیل می‌دهد. من نمی خواهم تا قدرت در کشور میراثی شود بلکه می خواهم میراث ماندگار برای نسل جوان داشته باشم. مردم شیعه از ظرفیت عظیم برخوردار است و حکومت از این ظرفیت ها استفاده و برای رفع تبعیض اقدام خواهیم کرد.”

او بیان داشت که کار های مهم انکشافی در غرب کابل ادامه دارد. بزودی کار تعمیر مصلای شهید مزاری آغاز خواهد شد و هم پلان انکشافی دشت برچی به زودی از سوی حکومت با مردم شریک خواهد شد.

این در حالی است که قرار بود امروز محفل باشکوهی به مناسبت تجلیل از سالیاد شهادت شهید وحدت ملی در ارگ برگزار شود. اما به دلیل آنچه جلوگیری از خطر شیوع ویروس کرونا خوانده شد این برنامه لغو گردید.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.