شروع فصل‌های سرد یعنی محرومیت مردم دور دست از خدمات معیاری صحی

با رسیدن فصل‌های سرد سال در ولایت غور، نگرانی‌ها نسبت به کمبود امکانات صحی و عدم دسترسی مردم ولسوالی‌های دور دست این ولایت به شفاخانه‌های معیاری، افزایش یافته است.

شب و روزهای سرد و همچنین بارش برف در ولایت غور همواره باعث بند شدن راه‌های رفت و آمد مردم از برخی ولسوالی‌ها به مرکز این ولایت می‌شود و این روند هر ساله باعث قربانی شدن آنعده مریضان می‌شود که نمی‌توانند به شفاخانه دسترسی پیدا کنند.

عبدالبصیر قادری عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24، گفت: “با شروع سردی در ولایت غور مشکلات دسترسی به امکانات صحی در این ولایت افزایش می‌یابد.”

به گفته او مردم از ترس حوادث طبیعی و بند بودن مسیرهای پر خطر نمی‌توانند مریضان وخیم را به مرکز شهر برسانند و این باعث می‌شوند اکثر آنان بدون درمان بمانند و از بین بروند.

او می‌گوید ریاست صحت غور در حد توان در زمینه گسترش فعالیت‌های صحی و ایجاد کلینیک‌ها تلاش کرده اما معیاری نبودن راه‌ها و همچنین نبود امنیت مناسب، مانع پیشرفت آنان در این زمینه شده است.

در همین حال جمعه گل یعقوبی، رئیس صحت عامه غور می‌گوید: “تنها مشکل که مردم مناطق دوردست، در ایام سردی و زمستان دارند نبود شفاخانه‌های است که خدمات جراحی فراهم نمایند.”

به بیان وی در دیگر بخش‌ها از قبیل رساندن دارو و مواد‌های اولیه صحی به آن مناطق، هیچ‌گونه چالشی بر سر راه اداره صحت نیست.

آقای یعقوبی اضافه می‌کند همچنین در بحث امنیت گروه طالبان هم کدام مشکلی با داکتران و تیم‌های صحی ندارند و در مناطق تحت کنترل شان اجازه فعالیت را به آنان می‌دهند.

او می‌افزاید اداره صحت عامه غور در تلاش است با همکاری مسئولین مرکزی کشور، مشکلات که در بخش صحت، کمبود امکانات و داکتر در بعضی مناطق دور دست غور احساس می‌شود را رفع کند.

ولایت غور از فصل خزان نسبتا سرد می‌شود و تا ماه اول بهار این روند ادامه می‌یابد.

در این میان برف باری‌های سنگین و عدم موجودیت راه‌های معیاری باعث می‌شود آنعده از مردم که در فاصله های بیشتری از مرکز ولایت غور زندگی می‌کنند دسترسی به شهر و خدمات مناسب نداشته باشند و تا رسیدن فصل گرم سال هر گونه محرومیت را تحمل کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.