سیستم صحی کشور در آینده نزدیک معیاری خواهد شد

سرپرست وزارت صحت عامه کشور طی سفر چند روزه به جمهوری اسلامی ایران و اشتراک در مجالس مختلف، می‌گوید که روی ارتقای ظرفیت سیستم صحی کشور به تفاهم‌های با ایران دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه کشور می­گوید در سفرش به ایران در کنفرانس “جی5” که متشکل از کشور­های افغانستان، ایران، عراق، پاکستان  و نماینده سازمان صحی جهان بوده اشتراک داشته و برای ارتقای ظرفیت و رشد سکتور صحت کشور با کشورهای عضو این نشست به تفاهم رسیده است.

آقای عباد بیان کرد که کنفرانس “جی 5” به هدف ایجاد طرح برای کنترول و جلوگیری امراض ساری در مرزها دایر شد برای سکتور صحی کشور پردست آورد می­باشد.

به گفته وی، شماری از داکتران متخصص در کشور اندک است و در نشست “جی 5”  برای ساخت شفاخانه­‌های معیاری در کشور، اعزام داکتران و دانشجویان برای آموزش در بخش‌­های مختلف صحی با کشور ایران به  تفاهم رسیده است.

او بر معیاری سازی سیستم صحی کشور تاکید و گفت تلاش­ها برای ایجاد یک پالیسی مشخص جریان دارد تا دیگر مردم برای تداوی به خارج از کشور مراجعه نکند.

این مقام صحی کشور، در مورد شفاخانه حوزوی هرات گفت که این مرکز صحی یکی از مرکز پرکار و مفید در کشور می­باشد و کمبودی­های موجود در این شفاخانه به زودی حل خواهد شد.

سکتور صحی افغانستان به دلیل چالش‌های موجود تا کنون نتوانسته نیازمندی‌های مردم افغانستان را به صورت کامل برآورده کند.

افزایش همکاری‌های منطقه‌ای در بخش صحت می‌تواند روزنه‌ای برای ارتقای سیستم صحی کشور در آینده باشد.

 

 

.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.