سهولت برای وارثین شهدا و افراد داری معلولیت در فراه؛ برای ثبت نام به کابل رفتن نیاز نیست

مسئولان محلی ولایت فراه از فعال شدن سیستم دیتابیس برای ثبت نام  وارثین شهدا و افراد دارای معلولیت در این ولایت خبر داده و می‌گویند که دیگر نیاز نسیت آنها برای ثبت نام به مرکز کشور مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی برهان الدین حلیمی، رئیس شهدا و امور معلولین ولایت فراه می‎گوید که در گذشته این سیستم در اداره شهدا و امور معلولین این ولایت وجود نداشت و حدود یک هفته از فعال شدن آن می‌گذرد.

به گقته وی، فعال شدن سیستم دیتابیس در این ولایت برعلاوه ایجاد شفافیت در روند ثبت افراد مستحق واقعی، از مراجعه آنها در چندین محل برای ثبت جلوگیر می‌کند.

آقای حلیمی بیان می‌کند کارمندان بخش دیتابیس توسط سیستم تازه فعال شده، طی یک هفته دست‌کم 30 تن را ثبت نام کردند.

در همین‌حال، اجمل، یکی از آموزگاران آموزش سیستم دیتابیس برای کارمندان ریاست شهدا و امور معلولین فراه بیان داشت که کارمندان این بخش حدود 10 روز به صورت مسلکی در زمینه ایجاد دیتابیس و ثبت افراد در این سیستم آموزش دیده اند.

او علاوه کرد که این کارمندان به صورت مستقیم افراد واجد شرایط را به سیستم دیتابیس مرکز کشور ثبت و راجستر می‌کنند.

وی در رابطه به سهولت این سیستم می‌افزاید که با ایجاد این سیستم، دیگر نیاز نیست تا افراد داری معلولیت و وارثین شهدا از ولایت فرا برای ثبت نام به مرکز کشور یا ولایت‌های هم‌جوار مراجعه کنند.

از سویی‌هم، عبدالولی صمیم، مدیر مالی و اداری ریاست شهدا معلولین ولایت فراه با اشاره به روند کاری این پروسه گفت: « افراد که برای نخستین بار خواهان ثبت در این دیتابیس می‌باشند بر اساس فورم‌های که قبلا برای آنها توزیع شدند، کارت‌های الکترونیکی دریافت می‌کنند».

او در ادامه افزود که کارت‌های توزیع شده بعد از ثبت در سیستم چاپ شده و به افراد مستحق اهدا می‌‍شوند.

این در حالی‌است که به دلیل چندین سال جنگ در کشور، افرادی زیادی دارای معلولیت و وارثین شهدا در ولایت‌های مختلف کشور به ثبت رسیده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.