سمینار علمی- تحقیقی برای معرفی استاد کمال‌الدین بهزاد در هرات برپا شد

به گزارش خبرگزاری وطن24، آریا رئوفیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: هدف از راه‌اندازی این سمینار معرفی شخصیت استاد کمال الدین بهزاد برای مردم کشور و نسل کنونی می‌باشد.

به گفته او، نسل امروزی باید بدانند که استاد کمال‌الدین بهزاد یکی از نقاشان معروف عصر تیموریان هرات می‌باشد که از خود آثار زیاد و ارزشمندی را از خود به جا گذاشته است.

آقای رئوفیان بیان داشت امروزه کشورها تلاش می‌کنند که شخصیت‌های مطرح دیگر کشورها را بنام خود ثبت کنند تا از نام‌شان در عرصه اقتصادی سود ببرند.

وی ادامه داد افغانستان هم این کار را حق خود می‌داند تا از شخصیت‌های واقعی و برحق این مملکت در عرصه اقتصادی استفاده کند.

در همین حال پوهان محمد رسول باوری، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در سفرش به هرات می‌گوید: این وزارت برنامه‌هایی را روی دست دارد تا از آثار استاد کمال‌الدین بهزاد و دیگر شخصیت‌های کشور به خوبی حافظت کند.

این مقام وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در هرات یادآور شد در پایان سمینار امروز به اداره‌های مسئول وظیفه داده خواهد شد تا از آثار هنرمندان و شخصیت‌های افغانستان که در عرصه جهانی مطرح هستند به خوبی پاس‌داری کنند.

از سویی هم فرهنگیانی که در این سمینار اشتراک داشتند می‌گویند استاد کمال‌الدین بهزاد آثار زیادی را از خود به جا گذاشته که آثارش در این کشور زیاد یافت نمی‌‌‌‌شود.

افراد اشتراک کننده از دولت خواستند تا تلاش کند آثار استاد کمال‌الدین بهزاد را که در بیرون از کشور هستند، جمع‌آوری کرده و دوباره به افغانستان انتقال دهند.

افغانستان شخصیت‌هایی چون استاد کمال‌الدین بهزاد، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و ده‌ها شخصیت مطرح دیگر را هم دارد و چند کشور منطقه تا کنون این مردان نام‌دار افغانستان را به نام خود کرده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.