سمینار تخصصی «بررسی کتیبه‌های فارسی در پهنۀ جهان اسلام» در هرات برگزار شد

سمینار علمی تحت نام «بررسی کتیبه‌های فارسی در پهنۀ جهان اسلام» در هرات با حضور شخصیت‌های مطرح ادبی و فرهنگی این ولایت برگزار شد.

این برنامه از سوی مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران در هرات برگزار شده و شخصیت‌های مطرح ادبی و فرهنگی این ولایت کتیبه‌های مهم فارسی هرات را مورد بررسی قرار دادند.

در این سمینار، داکتر رضوان‌فر، عضو هیات میراث فرهنگی زبان فارسی کشور ایران گفت: «آثار متعددی در این ولایت حضور دارد که تکنالوژی و مدرنیته بر آنان تاثیر نگذاشته و به شکل قدیمی آن باقی مانده‌اند».

آقای رضوان‌فر بیان کرد هر گوشه و کنار این شهر نشانه‌ای از تمدن غنی زبان فارسی را به نمایش می‌گذارد و وجود کتیبه‌های باستانی در این ولایت نشان گر قدامت زبان فارسی در پهنای این حوزه تمدنی بزرگ است.

او در ادامه عنوان کرد که ارتباط و همکاری دو جنابه در حوزه فرهنگ و هنر در میان دوکشور مهم است تا از این آثار به گونه درست پاسداری و همچنین برای مردم به اشتراک گذاشته شود.

سمینار تخصصی بررسی کتیبه‌های فارسی در پهنۀ جهان اسلام به هدف بررسی اسناد و کتاب‌های قدیمی فارسی، نگه داری و حفاظت و همچنین معرفی آثار به مردم برگزار شده است.

 

 

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.