سرپرست وزارت داخله: جامعه جهانی به جای فیصله‌های یک جانبه به فکر تفاهم با افغانستان باشد

سرپرست وزارت داخله حکومت در دیدار با نماینده هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد گفته است که جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به جای فیصله‌های یک جانبه بر تفاهم و روابط دیپلماتیک با افغانستان تاکید کنند.

او در ادامه گفت چالش‌ها و موانع موجود باید از طریق گفتگو و نشست‌های مشترک حل گردد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌ای وزارت داخله افغانستان در صفحه اجتماعی (اکس) از دیدار سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله با فریدون سینرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد خبر داده است.

در این دیدار، آقای حقانی تاکید بر حل چالش‌ها و موانع از طریق گفتگو کرده است.

به نظر این مقام، جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به جای فیصله‌های یک جانبه بر تفاهم و روابط دیپلماتیک با افغانستان کار کنند.

سرپرست وزارت امور داخله با بیان اینکه افغان‌ها اعضای مسؤل جامعه جهانی هستند گفت: جامعه جهانی و سازمان‌های جهانی بنا بر مسؤلیت که در تامین صلح جهانی دارند در افغانستان گام‌های لازم را بردارند.

آقای حقانی در ادامه بیان کرد که جامعه جهانی بر اساس مکلفیت‌های خویش با در نظرداشت اصل بی‌طرفی، در عرصه تحکیم روابط افغانستان با جامعه جهانی با افغان‌ها همکاری کند.

همچنین در این گفتگو در مورد وضعیت افغانستان آقای حقانی این چنین بیان کرده است که تنش‌ها میان افغان‌ها به پایان رسیده، مرحله اعتماد سازی ادامه دارد، اعتماد بر یک دیگر بیشتر شده و به صفت یک کشور منظم و متحد کارهای بازسازی در تمام بخش‌های این کشور ادامه دارد.

از سوی دیگر، فریدون سینرلی اوغلو، هماهنگ کننده‌ی ویژه سازمان ملل متحد هم در این دیدار گفته است که در دیدار با مقامات کشورهای مختلف به این نتیجه رسیده است که هیچ کشور خواهان حمایت و ادامه جنگ در افغانستان نیست.

او تطبیق قانون، تامین امنیت، انکشاف امور زراعتی و تطبیق پروژه‌های حیاتی را از دستاوردهای بزرگ حکومت فعلی افغانستان دانسته است.

آقای اغلو عنوان کرد که یوناما در عرصه تحکیم روابط افغانستان با جامعه جهانی، بازسازی و مبارزه با مواد مخدر آماده گی کامل دارد و خواهان همکاری همه جانبه از سوی حکومت افغانستان می‌باشد.

 

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.