سرپرست وزارت داخله: امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی حضور داشته باشد

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله با کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان در باره نشست ماه آینده که قرار است در باره افغانستان در دوحه برگزار شود، گفت‌وگو کرده است.

آقای حقانی در دیدار با رافایلا ایودیس کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان بر حضور نماینده امارت اسلامی در نشست‌های نهادهای بین‌المللی تاکید کرده و افزوده است که این اقدام در حل مشکلات کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالمتین قانع سخن‌گوی وزارت داخله از زبان سراج‌الدین حقانی گفته است که باید به امارت اسلامی در این گونه نشست‌های نهادهای بین‌المللی به هدف حل بهتر مسایل، عضویت داده شود.

آقای افزوده: «برای تعامل بیشتر افغانستان با جهان نیاز است که در نهادهای بزرگ بین‌المللی عضویت خویش را داشته باشد و تقاضای بوجود آمده در تفاهم نزدیک حل شود.».

به گفته‌ی سخنگوی وزارت داخله، آقای حقانی در این دیدار افزوده است که افغانستان پس از چندین دهه بی‌ثباتی و مشکلات به سرعت به‌سوی ثبات سیاسی و اقتصادی در حرکت است.

کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در این دیدار از ادامه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان اطمینان داده است.

شماری از آگاهان مسایل سیاسی حضور نماینده امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی را نیز مهم می‌خوانند.

مردم نیز انتظار دارند تحریم‌ها علیه افغانستان برداشته شده و زمینه تعامل با جهان باز شود.

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.