سرباز استرالیایی متهم به قتل چهار غیرنظامی افغان: « به کار خود افتخار می‌کنم»

یک سرباز استرالیایی که به قتل چهار غیرنظامی افغان متهم است در گفتگوی تازه‌ی خود گفته که او هیچ اشتباهی نکرده و مطلقا پشیمان نیست.

به گزارش خبرگزرای وطن24، رابرتز اسمیت، سرباز استرالیایی که متهم به قتل چهار غیرنظامی در دوران حضور در افغانستان است، در تازه‌ترین اظهارات‌اش به این کار خود افتخار کرده است.

او گفته «به آنچه در افغانستان انجام داده‌ام افتخار می‌کنم، ما هیچ اشتباهی انجام نداده‌ایم، بنابراین عذرخواهی نخواهیم کرد».

این درحالی است که پولیس فدرال استرالیا از دو تحقیق اعلام شده درمورد کشتار بن رابرتز اسمیت، نیز دست کشیده است.

ترجمان افغانستان به نقل از گاردین گزارش داده که تحقیقات طولانی مدت در مورد اتهامات کشتار در افغانستان به دلیل نگرانی در مورد شواهد، با تحقیقات جدید جایگزین خواهد شد.

پولیس فدرال استرالیا از دو تحقیقات جنایی کلیدی در مورد کشتار اعلام شده مربوط به بن رابرتز اسمیت را به دلیل نگرانی در مورد شواهد غیرقابل قبول، دست کشیده است.

جنایت‌های جنگی نیروهای خارجی در افغانستان تا کنون مشخص نشده است.

در اکثر موارد کشورهای مانند آمریکا و دیگر اعضای ناتو تلاش کرده سربازان شان را از خطر محاکمه نسبت به جنایت‌های که در افغانستان انجام داده‌اند، نجات دهند.

نزدیک به دو سال قبل، یک سرباز آمریکایی که 10 عضو یک خانواده به شمول 7 کودک را در نزدیکی فرودگاه کابل، از بین برد، در دادگاه فدرال آمریکا بی‌گناه شناخته شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.