ستاره مشهور رئال مادرید اسپانیا را کشور نژاد پرست‌ها خواند

وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید، پس از تحمل توهین‌های نژادپرستانه تماشاگران در بازی مقابل والنسیا گفت: «لالیگا متعلق به نژادپرست‌هاست».
به گزارش خبرگزاری و به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، این ملی‌پوش برزیلی ۲۲ ساله در دقیقه ۹۷ بازی روز (یکشنبه ۲۱ مه) مقابل والنسیا به دلیل برخورد خشن با هوگو دورو، بازیکن حریف، از زمین اخراج شد.
رئال مادرید در این مسابقه یک بر صفر شکست خورد.
این بازیکن قبل از اخراج تلاش کرده بود که توجه داور را به رفتار تماشاگران حریف جلب کند.
وینیسیوس در اینستاگرامش نوشت: «این نه دفعه اول بود و نه بار دوم یا سوم. نژادپرستی در لالیگا، معمولی است. به نظر لالیگا این مسئله طبیعی است. فدراسیون (فوتبال اسپانیا) هم چنین عقیده‌ای دارد و حریفان آن را ترویج می‌کنند».
او نوشته که «یک ملت زیبا که از من استقبال کرد و من هم عاشقش هستم، ولی پذیرفته که تصویرش به عنوان کشوری نژداپرست در دنیا دیده شود.»
برای اسپانیایی‌هایی که مخالف این موضوع هستند، متاسفم، اما امروز در برزیل، اسپانیا به عنوان کشوری نژادپرست شناخته می‌شود».
«متاسفانه این قضیه هر هفته هم تکرار می‌شود. قبول دارم، که هیچ دفاعی ندارم ولی قوی می‌مانم و تا انتها مقابل نژادپرستی پیش می‌روم؛ حتی اگر خیلی با این نقطه فاصله داشته باشیم».
رسانه‌ها اعلان کرده که باشگاه والنسیا هویت دو تن از توهین کنندگان را شناسایی کرده و احتمالا جریمه‌های برای آنان در نظر گرفته شود.
این اولین بار نیست که مساله نژاد پرستی در فوتبال اروپا بالا می‌گیرد. قبل از این هم بارها ستاره‌های مشهور دنیای فوتبال از توهین سفیدپوستان به سیاه پوستان گلایه کرده بودند.
با گذشت هر سال این موضوع در کشورهای غربی افزایش می‌یابد. طی چند سال گذشته که غرب در تلاش از بین بردن موضوع نژاد پرستی است هزاران مورد توهین به افراد سیاه پوست و برخا کشتن آنان به دلیل جنسیت و رنگ شان گزارش شده است.
در زمان ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا هم تظاهرات گسترده‌ی به دلیل افزایش نژاد پرستی در این کشور شکل گرفت.
این تظاهرات پس از آن بالا شد که پولیس این کشور جورج فلوید، یک شهروند سیاه پوست آمریکا را به طور فجیعی به قتل رسانده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.