سازمان حرکت سفید با شعار مبارزه با رشد افراطیت در هرات ایجاد شد

اعضای این سازمان در تمامی ولایت‌هایی که فعالیت دارد، به هشت هزار تن می‌رسد و صدها تن هم به صورت رضا کارانه در حرکت‌های آن سهم دارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد خالد رامزی، رئیس سازمان حرکت سفید در افغانستان طی سفرش به هرات می‌گوید: هدف اصلی این حرکت، مبارزه با رشد افراط گرایی بوده و تلاش می‌شود که برای شهروندان این ولایت بیشتر آگاهی دهی کنند.

وی بیان داشت سازمان حرکت سفید در 19 شهر و ولایت افغانستان فعال بوده و فعالیت‌های آن نتیجه خوبی را هم در بر داشته است.

آقای رامزی تأکید کرد اعضای این نهاد تلاش می‌کنند که با راه اندازی کنفرانس‌ها و میزگردها برای مردم هرات آگاهی دهی کنند.

مسئول سازمان حرکت سفید یادآور شد به دلیل نبود آگاهی کافی، مردم به ویژه قشر جوانان بسیار از ناحیه افراطی گری می‌توانند آسیب پذیر باشند.

به گفته او، سازمان آنان از ماه‌ها پیش ایجاد شده و ربطی به سر و صداهایی که اخیرا در هرات پیرامون پیدایش افراط گرایی بلند شده، ندارد.

آقای رامزی اشاره می‌کند سازمان حرکت سفید در افغانستان یک نهاد کاملا غیر دولتی و سیاسی بوده و بی‌طرفانه فعالیت می‌کند.

او گفت، بودجه این نهاد از طرف دونرها بوده و فعالیت شان مطابق قوانین اساسی افغانستان است.

در همین حال سکینه حسینی، عضو شورای ولایتی هرات از راه اندازی چنین حرکت‌‌ها استقبال نموده و خواهان آگاهی دهی بیشتر مردم برای جلوگیری از رشد افراط گرایی شد.

وی علاوه کرد برای جلوگیری از رشد افراط گرایی در هرات، وظیفه همه شهروندان است تا اجازه بهره برداری از احساسات مردم و نبود آگاهی کافی آنان را ندهند.

خانم حسینی از جوانان خواست قبل از هر تصمیمی تلاش کنند که آگاهی شان را بلند ببرند تا ناخواسته به مشکلات دچار نشوند.

در همین سید اشرف سادات، عضو شبکه جامعه مدنی هرات هم می‌گوید رشد افراطیت در حال حاضر یکی از جدی‌ترین معضلات اجتماعی به وجود آمده در این ولایت است.

وی نسل جوان را در مقابل این معضل آسیب پذیر خوانده و گفته این پدیده دغدغه‌های بسیاری را برای نسل نو به میان آورده است.

این عضو جامعه مدنی هرات تاکید کرد که باید گفتمان‌هایی در رابطه با افراطیت و راه‌های جلوگیری از فرو رفتن افراد در منجلاب آن مطرح شود.

در این اواخر ایجاد اداره امر به معروف از طرف یکی از علما در هرات نگرانی‌های زیادی را برای بسیاری از چهره‌های سیاسی و فرهنگی این ولایت به وجود آورده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.