زمستان گراف مرگ در غور را بلند می‌برد/بیماران به درمانگاه نمی‌رسند

عبدالحمید ناطقی نماینده شورای ولایتی غور در گفتگویی اختصاصی به خبرگزاری وطن24 می‌گوید: “زمستان ها در غور برف زیاد می‌بارد و راه‌های چندین ولسوالی برای چندین ماه به مرکز این ولایت مسدود می‌شود.”

به بیان وی مردم ولسوالی‌های چهارسده، پسابند و بخش‌های از لعل و سرجنگل غور در فصل سرما برای سه الی چهار ماه به مرکز این ولایت از طریق موتر نمی‌تواند سفر کند بلکه بصورت پیاده افراد قوی تر می‌تواند خود را به مرکز غور برساند.

او گفت: “مردم بخصوص در قسمت رساندن مریضان شان در زمستان به شفاخانه مشکل جدی دارند، خیلی از بیماران به دلیل مسدود بودن راه و نرسیدن به موقع به شفاخانه تلف می‌شوند.”

این نماینده شورای ولایتی غور افزود بارها خواسته شده باید در مناطق که در فصل سرما به مرکز راه ندارد مراکز درمانی پاسخگو به نیازهای مردم ایجاد شود و یا داروهای لازم رسانیده شود اما تا کنون کدام بهبود در وضعیت مردم نیآمده است.

از سویی هم، عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور ضمن تأیید ادعاهای نماینده شورای ولایتی این ولایت می‌گوید: “نه تنها برف باعث مسدود شدن راه‌های برخی ولسوالی‌ها شده بلکه ناامنی نیز در این قضیه دخیل است.”

او افزود بیش از یک سال می‌شود که نیروهای امنیتی و افراد حکومتی به ولسوالی‌های چهارسده و پسابند غور رفت‌وآمد نمی‌توانند و این باعث شده که مردم آن ساحات از کمک‌های دولتی و مؤسسات در بخش‌های مختلف محروم بماند.

آقای خطیبی از راه‌اندازی عملیات بزرگ نیروهای امنیتی برای تحت کنترل آوردن راه‌های مسدود شده توسط مخالفان دولت در آینده نزدیک خبر می‌دهد.

مردم غور در کنار اینکه از مشکلات ناامنی و دیگر محرومیت‌ها در این ولایت رنج میبرند در فصل سرما مشکلات طبیعی نیز زندگی باشندگان این ولایت را به چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.