روند ریل‌گذاری قطعه سوم هرات_خواف و عقب‌نشینی دیوار کنسولگری ایران سریع شود

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم رحیمی والی هرات در دیدار با محمود افخمی رشیدی سرکنسول ایران در این ولایت، نیاز به توسعه و تقویت روابط دوستی بین دو کشور را با توجه به مشترکات فرهنگی، زبانی و دینی جدی خواند و از اراده قوی اداره محلی هرات بخاطر تحقق این امر خبر داد.

سرکنسول ایران در هرات نیز آرزو برد تا در دوره مأموریت آقای رحیمی، روابط بین ولایات همسرحد دو کشور عمیق‌تر شود.

او، از اراده قوی ملت و دولت ایران بخاطر کمک به استقرار صلح در کشور افغانستان با محوریت دولت افغانستان اطمینان داد و گفت: “جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و ثبات پایدار در افغانستان است.”

آقای افخمی، از ارائه خدمات کنسولی روزانه به هشت صد متقاضی در کنسولگری ایران در هرات یادآوری کرده و تأکید نمود که تلاش‌شان این است تا تمام رفت‌وآمدها بین دو کشور قانونی شود.

درین نشست همچنان به همکاری ایران در امر آموزش حرفه برای جوانان، همکاری های صحی از طریق ایران کلینیک و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان نیز اشاره شد و سرکنسول ایران در هرات از جدیت در امر تکمیل قطعه سوم خط آهن هرات_خواف نیز اطمنیان داد.

والی هرات ضمن قدردانی از همکاری‌های دوستانه جمهوری اسلامی ایران گفت: “بهره‌برداری از خط آهن بین دو کشور سبب تقویت روابط تجارتی می‌شود.”

این نخستین نشست عبدالقیوم رحیمی والی هرات با محمود افخمی رشیدی سرکنسول ایران در این ولایت است که طرفین به توسعه روابط بین دو کشور در بخش‌های گوناگون تمایل دارند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.