روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در هرات آغاز شد

رئیس عمومی احصائیه و معلومات کشور در سفر خود به هرات از توزیع 900 شناسنامه الکترونیکی برای شهروندان این ولایت خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، احمد جاوید رسولی، رئیس عمومی احصائیه و معلومات کشور می‌گوید: از امروز به طور رسمی روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در هرات شروع شده و باشندگان این ولایت با دست داشتن شناسنامه‌های کاغذی خود، می‌توانند شناسنامه برقی را اخذ کنند.

به گفته او، اکنون در تمام ولایت هرات فقط یک مرکز توزیع شناسنامه الکترونیکی وجود دارد، در صورت نیاز این مرکز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس عمومی احصائیه و معلومات کشور در هرات یادآور شد اکنون در این یک مرکز نزدیک به 60 کارمند وجود دارد.

آقای رسولی بیان داشت تمام کارمندان این مرکز به صورت درست آموزش‌های لازم را فرا گرفته و می‌توانند برای باشندگان این ولایت خدمات بهتری را ارائه کنند.

وی تأکید کرد اداره ثبت و احوال نفوس کشور می‌خواهد در آینده ادارات دولتی هرات را با سیستم تثبیت هویت فعال کند تا مراجعه کنندگان در ادارات مجبور نشوند که برای تثبیت هویت شان به اداره ثبت و احوال نفوس بروند.

در همین حال عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می‌گوید: آغاز توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در این ولایت در تأمین امنیت و شناسایی مجرمان بسیار تأثیرگذار است.

او گفت در گذشته ادارات مسئول برای شناسایی مجرمان با مشکلات زیادی رو به رو بودند اما پس از این چالش‌های گذشته وجود نخواهد داشت.

به بیان وی، شناسنامه‌های برقی زمینه فساد را برای افراد سودجو ناممکن می‌سازد و روند دولت داری را بیشتر تقویت می‌کند.

والی هرات یادآور شد در انتخابات پیش‌رو داشتن شناسنامه‌های برقی کار را آسان‌تر ساخته و از هرگونه تقلب و فساد جلوگیری می‌کند.

توزیع شناسنامه‌های برقی قرار بود سه سال پیش آغاز شود اما نظر به مشکلاتی که در قسمت ذکر ملیت در آن وجود داشت، به تعویق افتاد.

هرات پس از کابل دومین ولایتی است که توزیع شناسنامه‌های برقی به گونه رسمی شروع می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.