رشد قابل قبول زراعت در فراه مردم را به خودکفایی رسانده است

مسئولان ریاست زراعت فراه می‌گویند تولیدات زراعتی در این ولایت رشد خوبی داشته واکثر مردم این ولایت در بخش تولیدات زراعتی به خود کفایی رسیده‌اند.

عبدالمنان متین، رئیس زراعت فراه به خبرگزاری وطن24 گفت: “در بعضی تولیدات زراعتی مردم فراه به خود کفایی رسیده و در این زمینه صادرات هم دارند.”

او اضافه می‌کند در بخش میوه جات و غله جات مانند بادرنگ، عناب، هندوانه، گندم و بعضی مواد دیگر رشد زیادی داشته و مردم در این بخش‌ها بر علاوه اینکه به خود کفایی رسیده‌اند صادرات به دیگر ولایات کشور هم دارند.

به بیان وی همچنین مردم ولسوالی‌های دور دست تمام مصارف اولیه زندگی شان را از محصولات زراعتی به دست می‌آورند و نیازی به بازار بیرون ندارند.

او علاوه می‌کند ریاست زراعت فراه برای ذخیره و نگهداری محصولات زراعتی دهاقین در بیشتر بخش‌های این ولایت ذخیره خانه‌های پیاز و کشمش ایجاد کرده است.

وی افزود بنابر نبود برق و امکانات مناسب هنوز سردخانه معیاری جهت نگهداری میوه جات غله جات در این ولایت ایجاد نشده است.

متین علاوه کرد همچنین اداره زراعت فراه در حال حاضر چندین تن گندم به دهاقین توزیع کرده و از این طریق کمک به دهاقین جهت رشد و تولید بیشتر محصولات زراعتی شان می‌کند.

ولایت فراه از ولایت‌های نسبتا حاصل خیز کشور بوده و در بخش‌های مختلف تولیدات بالای زراعتی دارند.

با این وجود مردم فراه با وجود تولیدات بالای زراعتی که دارند نگران از عدم بازار مناسب فروش محصولات و فرآورده‌های شان هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.