رجز خوانی صهیونست‌ها بعد از دو ماه جنگ بی‌نتیجه؛ «تا نابودی حماس پیش می‌رویم»

هم‌زمان با افزایش فشارهای جهانی بر رژیم اسرائیل و تصویب قطع‌نامه آتش بس فوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سران صهیونستی بر ادامه جنگ با حماس تاکید می‌کنند.

نخست ‌وزیر این کشور و مسئولان دفاعی رژیم اسرائیل گفته که این جنگ بدون حمایت بین‌المللی تا نابودی حماس پایان می‌یابد.

بنیامین نتانیاهو گفته «جنگ تا نابودی حماس ادامه خواهد یافت.»

خبرگزاری وطن24 – هرات: به نقل از روزنامه تایمز آف اسرائیل، نتانیاهو در جریان بازدید از یک بازداشتگاه در جنوب اسرائیل به گروهی از سربازان گفت: «ما تا پایان، تا پیروزی تا محو حماس ادامه خواهیم داد. هیچ چیزی ما را متوقف نخواهد کرد. در این هیچ تردیدی نداشته باشید».

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل نیز تاکید کرد که جنگ علیه حماس «با یا بدون حمایت بین‌المللی» ادامه خواهد یافت. او به معاون وزیر خارجه آسترالیا گفت که آتش‌بس در غزه «تحفه‌ای» برای حماس است.

۱۵۳ کشور عضو سازمان ملل روز ۲۱ قوس به پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه رای مثبت دادند اما ۱۰ کشور به شمول امریکا و اسرائیل با آن مخالفت کردند و ۲۳ کشور رای ممتنع دادند.

برخی کشورها مانند کانادا که قبلا با آتش‌بس مخالف بودند، به قطعنامه مجمع رای مثبت دادند.

رئیس‌جمهور امریکا در اظهارات نادر پیش از برگزاری نشست مجمع گفته بود که اسرائیل با بمباران بی‌رویه غزه حمایت بین‌المللی را از دست خواهد داد.

این کشور اما هم‌زمان به حمایت نظامی و سیاسی‌اش از رژیم غاصب ادامه داده و سران آمریکا مکرر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند.

برخی رهبران جهانی این رویکرد آمریکا را دوجانبه خوانده و کشتار غیرنظامیان در غزه را غیرقابل قبول می‌دانند.

این درحالی است که حمله اسرائیل به محلات غیرنظامی نشین در سراسر غزه بی‌امان ادامه داشته و تا کنون دست‌کم 19 هزار تن به شمول زنان و کودکان شهید شده‌اند.

هزاران تن دیگر نیز زخمی شده و بدون امکانات اولیه به سر می‌برند.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.