رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات: کار دو ساله امارت اسلامی برابر با 40 سال گذشته است

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می‌گوید پروژه‌های انکشافی که در دو سال گذشته در کشور راه اندازی شده در 40 سال گذشته بی‌بیشینه بوده است.

آقای متقی این گفته‌ها را در برنامه اختتامیه شش پروژه بنیاد عاطفی که در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات برگزار شده بود، بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی احمد الله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفت که مردم سال‌ها چشم انتظار  راه اندازی پروژه‌های بزرگ اقتصادی بودند.

به باور این مقام، «کانال قوشتپه، اعمار شاهراه سالنگ، استخراج معادن، بازسازی شاهراه هرات – کابل» از دست‌آوردهای دو ساله امارت اسلامی است که در 40 سال گذشته عملی نشده بود.

او افزود که حکومت با شرایط سخت اقتصادی این پروژه‌ها را راه اندازی کرده است.

این مقام همچنین از نقش مردم و نهاد‌ها در راه اندازی این پروژه‌ها قدردانی کرده و گفت «با هم‌گامی و همکاری نهاد‌ها برای حل مشکل مردم کار می‌کنیم».

بنیاد عاطفی امروز (چهارشنبه، 1 قوس) برنامه‌ای در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات به هدف ختم شش پروژه از سوی این نهاد برگزار کرده بود.

عبدالظاهر ارشاد، معاون بنیاد عاطفی در مورد فعالیت‌های یک ساله این بنیاد می‌گوید: «شش پروژه شامل مکتب، ارتقای ظرفیت، فن و حرفه، همیاری، دیانت و بورسیه تحصیلی را اجرا کرده است.

به گفته وی، هزینه این شش پروژه پنج میلیون و 132 هزار افغانی از سوی این بنیاد به مصرف رسیده است.

با این حال، مسئولان مرکزی هم بارها بر رشد اقتصادی افغانستان تاکید کرده‌اند.

پیش از این هم پروژه استخراج معدن آهن ولایت هرات از سوی مقامات افتتاح شده بود؛ استخراج این معدن امیدواری‌ها را در رشد اقتصادی افغانستان برجسته‌تر کرده است.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.