رئیس اداره فرهنگ هرات در دیدار با فرهنگیان اهل تشیع هرات: همه برای آبادی کشور تلاش کنیم

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در دیدار با شماری از فرهنگیان اهل تشیع هرات بر ضرورت وحدت میان امت اسلامی و تعهد امارت اسلامی بر خدمات یکسان در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات امروز چهارشنبه، 10 جوزا، با حضور در منطقه جغاره هرات، با برخی چهره‌های علمی – فرهنگی اهل تشیع این منطقه دیدار و گفتگو کرده است.

آقای حقانی در این دیدار افزوده که «تمام شهروندان در نظام امارت اسلامی از حقوق مساوی برخوردار اند و امارت اسلامی در خدمت آنان قرار دارد.»

وی علاوه کرده که باید تمامی اقوام و گروه‌های مذهبی برای آبادی افغانستان تلاش کنند.

در گزارش آژانس حکومتی باختر آمده که در این دیدار بزرگان اهل تشیع منطقه جغاره هرات نیز بر ضرورت وحدت میان اقوام تاکید کرده و تلاش‌های حکومت فعلی در این راستا را رضایت‌بخش خوانده‌اند.

مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هم‌چنین از مکان‌های تاریخی و مذهبی این منطقه نیز دیدار داشته‌اند.

منطقه جغاره، از مناطق شیعه نشین هرات است که در آن مقبره شهید شیخ‌ عزیز‌الله نجفی (ره)، از علمای مطرح هرات نیز وجود دارد.

هم‌چنین مسجد جامع جغاره از مساجد بزرگ هرات است که علاوه بر نمازهای یومیه و برنامه‌های فرهنگی، نماز جمعه با شکوه نیز در آن برپا می‌شود.

متولیان این مسجد از بازماندگان و اقارب شهید نجفی اند که همواره در راستای اتحاد و هم‌دلی میان مردم مومن و مسلمان هرات کار کرده و مجالس بزرگی برگزار کرده‌اند.


خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.