دیگر خشونت حادی علیه زنان ولایت هرات مشاهده نمی‌شود

بنا بر گزارش‌های اداره امور زنان هرات، در حال حاضر میزان خشونت علیه بانوان این ولایت در مقایسه با سال‌های گذشته با کاهش بسیاری روبرو می‌باشد.

انیسه سروری، رئیس اداره امور زنان هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 گفت: وضعیت زندگی بانوان این ولایت بسیار بهبود یافته و دیگر از آن مشکلات و خشونت‌های وحشتناکی که در گذشته گزارش می‌شد، خبری نیست.

به بیان وی، روحیه و فرهنگ زن ستیزی در هرات بسیار کم‌رنگ شده و علت آن هم آگاهی مردم نسبت به عواقب وخیم خشونت است که هم مردان و هم زنان به آن دست یافته‌اند.

رئیس اداره امور زنان هرات اشاره کرد هر چند در ظاهر مشکلات بانوان بیشتر شده اما در سال 1397 یافته‌های این اداره، کاهش 10 درصدی خشونت علیه زنان را در هرات نشان می‌دهد.

او تصریح کرد که نهادهایی همچون شفاخانه آمارهای زیادی از خشونت علیه زنان را گزارش می‌کنند در صورتی که طبق بررسی‌ها، بیشتر موارد سهل انگاری خود زنان در مراقبت از خود بوده است.

خانم سروری می‌گوید: “ما زمانی که آمارهای بلند خشونت را از شفاخانه دریافت کردیم، موضوع را از نزدیک بررسی کردیم و به این پی بردیم که بسیاری از موارد گزارش شده، ناشی از حوادث بوده، به گونه مثال خانم‌ها در مصرف دارو برای مریضی، گاهی دچار اشتباه می‌شوند و یا برخی اتفاقات منجر به زخمی و یا جان باختن آنان می‌شود که همه از سوی شفاخانه خشونت گزارش می‌شود.”

رئیس امور زنان هرات تأکید کرد که هرگونه رویدادی که به شفاخانه رفتن خانم‌ها منجر می‌شود را نباید خشونت علیه آنان در نظر گرفت، در صورتی که در موارد بسیاری این اشتباه صورت گرفته است.

وی با اشاره به این موضوع گفت: در هرات بانوان روز به روز در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پویایی بیشتری پیدا می‌کنند.

زنان هرات در سال‌های اخیر نسبت به بانوان دیگر ولایت‌های غرب کشور، پیشرفت بیشتری را در عرصه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تجربه کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.