دیپلمات وزارت خارجه: هند دوستی خود نسبت به افغانستان را در عمل ثابت کند

رحمت‌الله فیضان، دیپلمات وزارت خارجه در هرات در مقاله‌ای با عنوان «هند محبت و دوستی خود را با مردم افغانستان در عمل ثابت کند» از این کشور خواسته تا فعالیت کنسولی خود را در افغانستان آغاز کرده و زمینه مراوده بیشتر بین دو کشور را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، او از دولت هند خواسته است که فعالیت‌های کنسولي خود را در افغانستان از سرگیرد تا در‍ پرتو آن اتباع کشور بتوانند برای تداوی و تجارت به هند سفر کنند و هندی‌ها نیز برای تجارت و سیاحت به افغانستان سفر کنند.

این دیپلمات وزارت خارجه امارت اسلامی در ادامه نوشته: افغانستان امروزی در یک فضای مطمئن امنیتی مکان مناسب برای گردشگری و سیاحت است؛ از این رو از گردشگران هندی دعوت می‌کنیم تا از آب و هوای زیبا و طبیعت بهشتی افغانستان در یک محیط امن لذت ببرند.

در مقاله آقای فیضان آمده است که  حکومت هند از سیاست متوازن اقتصادی حکومت افغانستان  استفاده کند و افغانستان دیگر مرکز جنگ و درگیری نیابتي نخواهد بود.

ا«فغانستان مرکز اتصال، اقتصاد و تفاهم خواهد بود. ما خواهان روابط نیک با کشورهای منطقه، کشورهای همسایه، و همچنین کل جهان و به خصوص کشور هند هستیم.»

آقای فیضان همچنین نگاشته است: امیدوارم که حکومت هند در بین روابط  مردم افغانستان و هند فاصله ایجاد نکند آنها  دوستان یک دیگر هستند و نباید از یکدیگر جدا شوند و یا هم قرباني تصامیم نا مطلوب دشمنان این دو کشورشوند.

وی در پایان مطلب اش اضافه کرده: حکومت هند اگر واقعا با مردم افغانستان محبت و دوستی دارد پس این محبت و دوستی خود را با مردم افغانستان در عمل ثابت کند.

این در حالی است که دو روز قبل گزارش‌هایی از بسته شدن سفارت افغانستان در هند که توسط دیپلمات‌های نظام گذشته اداره می شد، از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.