دیدار والی هرات با نمایندگان مناطق زلزله‌زده؛ مردم در توزیع کمک‌ها همکاری کنند

یک هفته بعد از زلزله مرگبار هرات، جمعی از نمایندگان مناطق زلزله‌زده با والی این ولایت دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، نمایندگان مناطق زلزله‌زده هرات در این دیدار فرصت یافتند تا مستقما مشکلات و خواسته‌های شان به والی این ولایت بازگو کنند.

آنان امروز(شنبه، 22 میزان)، با مولوی نور احمد اسلام‌جار در مقام ولایت صخبت کردند.

آقای اسلام‌جار رسیدگی به مشکلات مردم را وظیفه اساسی حکومت دانسته و از همکاری اداره محلی هرات با آسیب دیدگان این ولایت خبر داده است.

والی هرات هم‌چنان از باشندگان مناطق زلزله خواستا همکاری در توزیع کمک‌های به گونه شفاف شد.

این مقام حکومتی تاکید کرده که برای جلوگیری از افراد سود‌جود و توزیع عادلانه کمک‌ها به زلزله زدگان، همکاری مردم آن محل ضروری می‌باشد.

همزمان با فرارسیدن فصل سرما در هرات، نگرانی‌ها در خصوص آسیب پذیر شدن زلزله‌زدگان از سردی، میان باشندگان این ولایت افزایش یافته است.

مجید احمدخانی، باشنده ولایت هرات می‌گوید که حکومت برای ساخت سرپناه‌های معیاری به زلزله‌زدگان هرات با شرکت‌های ساختمانی قرارداد کند.

از نظر این باشنده هرات، حکومت با مدیریت درست کمک‌های جمع‌آوری شده، می‌تواند برای آسیب دیدگان از زلزله سرپناه بسازد.

عبدالقدیر، یکی دیگر از باشندگان هرات هم ساخت سرپناه برای زلزله‌زدگان را در بهبود آسیب‌های روحی و روانی آنان مؤثر می‌داند.

او می‌گوید که بازماندگان زلزله‌های مرگبار هرات که خانه و خانواده شان را از دست دادند، نیاز به کمک‌های فوری به ویژه مسکن دارند.

این در حالی‌است که یک هفته از زلزله مرگبار هرات می‌گذرد و باشندگان این ولایت برای در امان ماندن هم‌چنان در سرک‌ها به سر می‌برند.

زلزله‌های شدید و خفیف هرات در یک هفته گذشته علاوه بر خسارات هنگفت جانی و مالی، باعث ترس و اضطراب برای باشندگان این ولایت شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.