دیدار والیان نیمروز و سیستان و بلوچستان ایران؛ محور گفتگو میان دو طرف استحکام روابط و مبارزه با قاچاق

والی سیستان و بلوچستان ایران در سفری به ولایت نیمروز با والی این ولایت دیدار و در مورد مبارزه با قاچاق و افزایش روابط بین دو کشور با همدیگر گفتگو کردند.

این دیدار روز گذشته (یکشنبه، 2 دلو) در مقام ولایت نیمروز انجام شده است.

خبرگزاری وطن24 – هرات، در این نشست، ملا نجیب الله رفیع، والی ولایت نیمروز و رئیس هیأت کشور، در رابطه با اهمیت روابط حسنه میان هر دو کشور، مبارزه با قاچاق انسان، مواد مخدر و دستاوردهای بدست آمده در این زمینه گفتگو کردند.

همچنین مقامات دو کشور در مورد مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر در ادامه روابط میان دو کشور تاکید کردند.

در ادامه، والی نیمروز در بخش دیگر از سخنانش از هیئت کشور ایران خواهان برخورد نیک با مهاجرین افغان گردیده و این عمل را جهت تحکیم روابط هر دو کشور تاثیرگذار عنوان کرده است.

از سویی هم، محمد کرمی، والی سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست در ولایت نیمروز رمز پیروزی کامل مسلمانان را در وحدت، همبستگی و همدیگر پذیری عنوان کرد.

در ادامه این نشست دو جانبه پس از بحث و تبادل نظر جهت تحکیم روابط حسنه میان کشورهای افغانستان و ایران، کمیته های اقتصادی و امنیتی ایجاد گردید.

در این نشست همچنین جهت رونق بخشیدن روند تجارتی بین دو ولایت به گونه ۲۴ ساعته پُل ابریشم بر روی موترهای ترانزیتی باز خواهد بود که روزانه حداقل ۶۰۰ عراده موتر ترانزیتی از پُل ابریشم رفت و آمد خواهند داشت.

این در حالی است که در گذشته هم نشست‌های میان مقامات دو کشور در ولایت‌های هرات و فراه صورت گرفته بود.

بیشتر این روابط برای حل چالش‌ها و استحکام روابط میان دو طرف صورت گرفته است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.