دیدار متقی و کابلوف/ امارت اسلامی آماده کمک به روسیه در خصوص انتقال کالا به جنوب آسیا

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی با ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان دیدار و درباره روابط دوجانبه سیاسی و بازرگانی گفت‌وگو کرده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امروز چهارشنبه(29 قوس)در خبرنامه‌ای گفته است که آقای متقی در این دیدار از پشتیبانی روسیه از افغانستان در نشست‌های بین‌المللی قدردانی کرده و بر گسترش روابط میان دو کشور تأکید کرده است.

در این خبرنامه به نقل از ضمیر کابلوف نوشته است که او در این دیدار بر گفت‌وگو‌های منطقه‌ای و جهانی بر سر مسایل سیاسی و اقتصاد با مشارکت امارت اسلامی و با اتخاذ کار شیوه‌های جدید تأکید کرده است.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه هم‌چنین گفته که امارت اسلمی آماده است تا پس از باسازی گذرگاه سالنگ، روسیه را در خصوص انتقال کالای‌های تجارتی‌اش به کشورهای جنوب آسیا همکاری کند.

سخنگوی وزارت خارجه به نقل از ضمیر کابلوف نوشته که کشورها برنامه‌های‌شان را در منطقه با «مکانیزم‌های جدید» اجرا می‌کنند و از امریکا خواسته است تا پول‌های منجمد شده افغانستان را آزاد کند.

این درحالی است که چند روز قبل امیرخان متقی در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان از تلاش دو کشور برای افزایش مروادات اقتصادی و آغاز کار پروژه تاپی خبر داده بود.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.