دولت انگلیس آماده کار با دولت اشرف غنی و نگران از دولت موازی است

سفارت بریتانیا در کابل با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف محمد اشرف غنی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان گفته که با استفاده از فرصت به‌وجودآمده “به خاطر منافع تمام مردم افغانستان و جهت حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن جنگ طولانی در این کشورآماده است تا با او و دولت جدیدش کار کند. ”

در اعلامیه این سفارت که امروز منتشر شد، از ایجاد “دولت موازی” ابراز نگرانی شده و از تمام طرف‌ها خواسته که با هم کنار آمده و تمام اختلاف‌ها را با روش‌های سازنده حل کنند.
در این خبرنامه آمده که رهبران سیاسی افغانستان با یک انتخاب بحرانی روبه‌رو هستند.
خبرنامه افزوده که حملاتی همانند حمله به مراسم گرامی‌داشت از سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری، در ششم مارچ که شمار زیادی از افراد بی‌گناه کشته یا زخمی شدند، انفجار در هنگام مراسم تحلیف ریاست جمهوری “یادآوری هولناکی از نیاز برای به دست‌یابی به صلح است”.
سفارت بریتانیا اضافه کرده که از تعهد محمد اشرف غنی برای ایجاد یک دولت فراگیر که به اتحاد و صلح اولویت داده شده، حمایت می‌کند.
سفارت بریتانیا تاکید کرده این کشورش متعهد به حمایت از ثبات و پیشرفت افغانستان است و همچنین این که بریتانیا به تلاش‌هایش برای یک توافق سیاسی فراگیر، دفاع از حقوق اساسی مردم، آزادی بیان و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد که این سفارتخانه آن را “مسیری برای ایجاد فرصت به خاطر آینده روشن که مردم افغانستان شایسته آن است” خوانده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.