ده‌ها باشنده معترض غور به ضد والی و فرمانده پولیس شعار دادند

معترضان عملکرد حکومت محلی و مقام‌های امنیتی این ولایت را در برابر مسائل امنیتی قابل قبول ندانسته و دست به اعتراض‌های مدنی زدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این اعتراض‌ها از صبح روز گذشته تا کنون ادامه دارد و معترضان حکومت محلی و مقام‌های امنیتی غور را ناهماهنگ خوانده و به سهل ‌انگاری متهم می‌کنند.

آنان می‌گویند دولت به ویژه در قضایای حمله طالبان بر کاروان اکمالاتی نیروهای امنیتی در منطقه “کور آب لیلا” و سقوط پاسگاه “بند بایان” کوتاهی کرده و کمک‌ها به موقع صورت نگرفته است.

در رویداد منطقه کور آب لیلا، هفت نیروی امنیتی به شمول فرمانده قطعه عملیاتی پولیس غور و در بند بایان 13 سرباز پولیس کشته شده بودند.

این معترضان در کنار مجازات خواهی برای مسئولان مقصر در رویدادهای یادشده، خواستار برکناری والی و فرمانده پولیس غور هم شدند.

شاه آغا شتاب، فرمانده پولیس غور اعتراض مدنی را حق مردم خوانده اما می‌گوید در شرایط کنونی این اقدام‌ها ممکن است به مخالفان مسلح دولت فرصتی برای اجرای عملیات تخریبی ایجاد کند.

او گفت: “خواهش ما از معترضان این است که با دادن قطع نامه‌شان به مقام ولایت، تا آمدن هیئت از مرکز کشور اعتراض را متوقف کنند.”

گفته شده قرار است هیئتی از مرکز کشور برای بررسی ادعاها و خواست‌های معترضان غور به این ولایت سفر کند.

اداره محلی غور در رابطه با این موضوع با خبرگزاری وطن24 حرف نزد.

این اعتراض‌ها در حالی در پیوند به نا امنی‌های غور شکل می‌گیرد که در این اواخر، برخی از اعضای شورای ولایتی هم از اوضاع امنیتی این ولایت اظهار نگرانی می‌کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.