در ماه محرم از تجمعات بزرگ و برگزاری عزاداری در اماکن سربسته جلوگیری شود

رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی شدن اماکن عزاداری قبل و بعد از برگزاری مراسم از جمله توصیه‌های وزارت صحت است.

وزارت صحت افغانستان از مردم خواسته در ماه محرم از تجمعات در اماکن سربسته جلوگیری کرده و اجتماعات بزرگ را راه اندازی نکنند.

احمد جواد عثمانی سرپرست صحت عامه امروز (پنجشنبه ۲۳ اسد) در یک نشست خبری از شهروندان خواست در عزاداری ماه محرم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه‌های این نهاد را جدی بگیرند.

او افزود که کمیته ملی مبارزه با کرونا نیز رهنمودی برای عزاداران در ماه محرم تهیه کرده که به زودی با آنها شریک خواهد ساخت.

دو روز پیش نیز جلسه‌ای میان اعضای شورای علمای اهل تشیع و معاونت دوم ریاست جمهوری افغانستان برگزار شده بود که در آن از آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم دهه محرم در وضعیت شیوع کرونا خبر داده شد.

در این نشست بر رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی شدن اماکن عزاداری قبل و بعد از برگزاری مراسم تاکید شد و قرار بر آن شد که تمام لوازم و تجهیزات مورد نیاز صحی برای مساجد و تکیه خانه‌ها فراهم شود.

سرپرست صحت عامه امروز اعلام کرد که درصدی بیماران شفایافته از کووید ۱۹ در این کشور به حدود ۷۲ درصد رسیده و میزان وقایع مثبت در نمونه‌های آزمایش شده از حداکثر ۷۰ درصد به پانزده درصد کاهش یافته اما هنوز هم باید کرونا را جدی گرفت.

او گفت زمانی که میزان وقایع مثبت به کمتر از پنج درصد برسد، می‌توان گفت که افغانستان کرونا را کنترل کرده است.

آقای عثمانی افزود که اکنون افغانستان ۹ هزار واقعه فعال از بیماری کووید ۱۹ دارد اما به اساس ارزیابی اخیر وزارت بهداشت تاکنون بیش از ده میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.