در روز جهانی معلم، آموزگاران هرات خواهان حمایت بیشتر از سوی حکومت شدند

روز جهانی معلم در هرات گرامی‌داشت شد. آموزگاران با تاکید بر ضرورت رشد معارف کشور تاکید کردند که هنوز حمایت‌های کافی از این قشر بزرگ جامعه صورت نگرفته و معلمین کشور با چالش‌های جدی روبرو اند.

آموزگاران در هرات حمایت‌ حکومت از این قشر بزرگ جامعه را ناکافی دانسته و می‌گویند تا زمانی توجه جدی به وضعیت معیشتی و رشد نظام‌مند معارف در کشور نشود، دست‌آوردهای بزرگ علمی دست نیافتنی خواهد بود.

به‌گفته آموزگاران مکاتب در هرات، در بیست سال گذشته هیچ تلاش صادقانه‌ی در راستای رشد معارف و حمایت از معلمان در کشور صورت نگرفته و این روند باعث افزایش مشکلات جدی در سیستم معارف کشور شده است.

عزیز احمد سلجوقی، مدیر یکی از مکاتب هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: «معلمی شغل مقدس است؛ همیشه سرچشمه‌ای تغییرات بزرگ علمی در جامعه آموزگاران بوده و باعث خلق امید در میان نسل جدید بوده است».

او حمایت و دستگیری از معلمان را ناکافی خوانده و تاکید دارد که زمان آن رسیده تا برای رشد معارف همه دست به دست هم بدهیم. هزینه بروی معارف باعث تضمین آینده یک نسل کشور خواهد شد.

عبدالففار محمدی، آموزگار دیگر که چندین سال در یکی از مکاتب هرات آموزگار بوده وضعیت معیشتی اکثر معلمان را تاسف‌آور می‌خواند.

«به‌هیچ وجه تنها با معاش 7 یا 8 هزار نمی‌شود زندگی را پیش بُرد. یک معلم در صورت نداشتن شغل دوم و یا تدریس در دو وقت پیش از ظهر و بعد از ظهر از پس مایحتاج زندگی بر نمی‌آید».

او تاکید دارد که در صورت افزایش حمایت مادی و معنوی از معلمان، ثبات در نظام معارف بیشتر می‌شود و یک آموزگار با تمام توان مشغول تدریس خواهد بود.

با این حال، رئیس تاره تقرر یافته ریاست معارف هرات در همایش تجلیل از روز جهانی معلم می‌گوید که در تلاش حمایت جدی از معلمان است.

«حمایت از آموزگار حمایت از دانشمند و اهل علم است. ما قطعا بیشترین تلاش را برای حمایت از این قشر بزرگ جامعه انجام خواهیم بود».

سیزدهم میزان مصادف است با روز جهانی معلم. این روز در تمامی بخش‌های کشور با شکوه تجلیل می‌شود.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.