در دو سال گذشته دست‌کم «600 هزار» شهروند افغانستان به پاکستان مهاجر شدند

آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهد که در دو سال اخیر دست‌کم 600 هزار شهروند افغانستان به پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از اکپسرس تریبون، طبق آمار این کمیساری که در ماه جون نشر شده، شمار مهاجران افغانستان در پاکستان به ۳.۷ میلیون نفر رسیده‌اند.

قیصرخان افریدی، سخن‌گوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد گفته است که ۱.۳ میلیون مهاجر ثبت شده و کارت شناسایی (پی‌اوآر) دریافت کرده‌اند.

اکپسرس تریبون نوشته است که تقریبا ۶۸.۸ درصد از شهروندان افغانستان در نقاط شهری یا نیمه‌شهری پاکستان زندگی می‌کنند و ۳۱.۲ درصد در ۵۴ منطقه‌ی مختلف، از جمله روستاها زندگی می‌کنند.

طبق آمارها، دست‌کم 52 درصد از این جمعیت در خیر پختونخواه زندگی می‌کنند.

همین‌طور ۲۴.۱ درصد در بلوچستان، ۱۴.۳ درصد در پنجاب، ۵.۵ درصد در سند و ۳.۱ درصد در اسلام‌آباد زندگی‌ می‎‌‎کنند.

طبق آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان طی دو سال گذشته، بیش از ۱۶ هزار شهروند افغانستان از طریق برنامه‌ی بازگشت داوطلبانه به کشورشان بازگشته‌اند.

حکومت پاکستان نیز برخورد نسبتا شدید و همراه با شخونت را علیه پناهندگان افغانستان روی دست گرفته و شماری زیادی را به زندان‌ها انداخت.

امارت اسلامی نیز بارها از اسلام آباد خواسته تا رویه‌ای درست با مهاجران افغانستان در پیش بگیرد. به این آمار هم هنوز واکنش نشان نداده است.

هم‌چنین حکومت افغانستان بارها از افغان‌ها خواسته از مهاجرت به کشورهای بیگانه خودداری کرده و در کشور بماند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.