درگیری پولیس با معترضان و آشوب در خیابان‌ها

در ادامه انتقادها به اصلاح قضایی در اسرائیل، شهرهای تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا شب گذشته شاهد اعتراضات بزرگ همراه با خشونت و تنش بودند.

خبرگزاری وطن24 – هرات: بنابر گزارش وبگاه خبری «سوا» به نقل از منابع صهیونیستی، تظاهرات شب گذشته در اراضی اشغالی به تنش میان پل نیروهای پولیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان منجر شد.

گفته شده پولیس اسرائیل دهها تن از معترضان را بازداشت و از پیشروی آنان جلوگیری کرده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز» در گزارشی خبر داده که ۳۹ شهرک‌نشین در این تظاهرات بازداشت شده‌اند.

طبق این گزارش همچنین صدها نفر مقابل خانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند و در تل‌آویو نیز تظاهرات‌کنندگان همسر نتانیاهو را در یک سالن تحت محاصره خود درآورده بودند.

پس از محاصره همسر نتانیاهو، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند و او را به محل دیگری منتقل کردند.

هفته جاری، هشتمین هفته اعتراضات و تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست به طرح کابینه بنیامین نتانیاهو برای اصلاحات قضایی است و صدها نفر از نظامیان و افسران ارتش رژیم اشغالگر نیز به این تظاهرات‌ها پیوسته‌اند.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.