دربارۀ آزادسازی پول‌های افغانستان با مقامات امریکا صحبت کردم   

به گزارش خبرگزاری وطن24، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت در توتیر خود نوشته است که دبیورا لاینز در مورد سفر اخیرش به امریکا و دیدارهایش با مسئولان بانک جهانی به مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رئیس الوزرا معلومات ارایه کرده‌است.

به نوشته سمنگانی که روز گذشته منتشر کرده بود، نمایندۀ سازمان ملل گفته‌است: “با مقامات امریکایی در رابطه به آزادسازی پول‌های منجمدشده افغانستان صحبت کرده‌ایم.”

خانم لاینز گفته است که بانک جهانی تعهد کرده‌است تا ۲۸۰ میلیون دالر را در بخش‌های صحت، مواد غذایی، معارف، زراعت و محیط زیست آزاد کند.

نزدیک به 10میلیارد دالر از پول‌های افغانستان توسط ایالات متحده امریکا منجمد شده است و در حال حاضر افغانستان با بحران نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی مواجه است.

این امر سبب شده تا کارمندان دولتی برای چندین ماه بدون معاش سپری کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در این دیدار گفت: “معاشات معلمان و پرسونل صحی را می‌پردازیم و تلاش داریم تا مواد خورا که را از داخل افغانستان خریداری و برای مردم توزیع نماییم”.

او همچنین بر ضرورت تامین امنیت نهادهای کمک‌رسان تاکید کرده ‌است.

از سویی هم مولوی حنفی با اشاره به اینکه امنیت سراسری در داخل افغانستان تامین شده‌است بیان داشت که امارت اسلامی به تامین امنیت نهادهای کمک‌ کننده متعهد است.

آقای حنفی افزود: “همه در برابر قانون یکسان هستند و تعلیم برای همه، پالیسی ما می‌باشد”.

معاون رییس الوزرا اضافه کرد که ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا در زمینه تکمیل نمودن پروژه‌های نیمه تمام امارت اسلامی را یاری رساند تا برعلاوۀ کاریابی، از فرار استعدادهای جوان جلوگیری شود.

بر اساس گزارش بانک مرکزی کشور، روز گذشته برای دومین بار کمک‌های نقدی بشر دوستانه به کابل رسیده و تحویل بانک بین‌المللی افغانستان شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.