دانشجویان هرات برای برقراری صلح دست به دامن قرآن شدند

به گزارش خبرگزاری وطن24، الطاف شکیب، مسئول برگزاری این برنامه می‌گوید: این سومین سال است که دانشجویان دانشگاه هرات در ایام ماه مبارک رمضان دوره‌های ختم قرآن برگزار می‌کنند.

به گفته او، در سال گذشته دانشجویان دانشگاه هرات توانسته بودند که 75 دوره قرآن را در ماه پُر فضیلت رمضان ختم کنند.

آقای شکیب بیان داشت بعد از این تلاش می‌‌شود که در سال‌های آینده دانشجویان دانشگاه هرات برنامه ریزی‌های بهتری را در ماه رمضان داشته باشند.

وی در ادامه گفت قرآن کتاب صلح و وحدت برای تمام انسان‌ها است و از تمام گروه‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا با روند صلح یکجا شوند.

ملالی حاجی، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه هرات می‌گوید: صلح یک امر حتمی بوده و طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان تلاش کنند تا به احترام ماه رمضان یک آتش بس دائمی را در کشور برقرار کنند.

به گفته وی، مردم از جنگ چندین ساله کشور خسته شدند و دو طرف درگیر جنگ نباید خواست‌های شان به زور بالای یک دیگر تحمیل کنند.

در همین حال عبدالرحمن سلیم، استاد شرعیات در دانشگاه هرات می‌گوید: خداوند در قرآن تأکید کرده صلح یک امر خیر است و باید تمام گروه‌های درگیر جنگ افغانستان مشکلاتی موجود را از راه مذاکره و تفاهم حل کنند.

او با ابراز تأسف یادآور شد در حالی که گفتگوهای صلح بین حکومت و مخالفان جریان دارد باز هم از صحبت‌های مخالفان مسلح چنین به نظر می‌رسد که علاقمند صلح نیستند.

جنگ دولت افغاننستان و طالبان وارد چندمین دهه خود شده است اما به نظر می‌رسد هنوز تا پایان آن زمان باقیست.

با وجود تلاش‌ها و هزینه‌های بسیار برای برقراری صلح، تاکنون روزنه امیدی به سوی آتش بس دائمی این جنگ گشوده نشده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.