خودکفایی هرات در زمینه تولیدات دروازه و پنجره (UPVC)

تولید کنندگان دروازه و پنجره (UPVC) در هرات گفته‌اند 70 درصد این نوع دروازه و پنجره‌ها در این ولایت ساخته می‌شود که دارای کیفیت عالی نسبت به جنس خارجی آن است.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، نذیراحمد، یکی از سازندگان دروازه و پنجره (UPVC) در هرات می‌گوید: تولیدات آنان در هرات با کیفیت بالا نسبت به نمونه‌های خارجی ساخته می‌شود.

وی بیان کرده مردم با استفاده از این نوع دروازه و پنجره که در هرات ساخته می‌شود، ابراز رضایت دارند.

نذیراحمد اضافه کرد که از زمانی که دروازه‌ و پنجره‌های (UPVC) در هرات تولید می‌شود قیمت‌‌ها هم نسبت به گذشته کاهش یافته است.

او افزود در سال‌های گذشته همین نوع دروازه و پنجره از خارج کشور با قیمت بالا وارد کشور می‌شد و مردم هم نسبت به قیمت بالای آن، در ساخت خانه‌های خود استفاده نمی‌کردند.

این سازنده می‌گوید، نسبت به استقبال مردم از این نوع دروازه و پنجره، فروشات‌شان افزایش یافته است.

از سویی هم، فضل احمد، یکی از باشندگان هرات می‌گوید: «در ساخت خانه خودم از همین دروازه و پنجره‌های (یو وی پی وی سی) که تولید هرات می‌باشد، استفاده کردم».

وی عنوان کرد این نوع دروازه‌ها نسبت به جنس خارجی آن هم دارای قیمیت پایین‌تر و کیفیت بالاتری است.

این باشنده هرات تصریح کرد اگر کیفیت تولیدات داخلی بلند باشد، استقبال و رضایت مردم هم نسبت به تولیدات داخلی افزایش می‌آبد.

در سال‌های اخیر این نوع کسب و کارها و راه اندازی کارخانه‌های تولیدی در ولایت هرات افزایش یافته است.

با این حال، حمایت دولت و همچنین کیفیت عالی می‌توانند این نوع کسب و کارها را در میان مردم رونق دهد و با کالاهای خارجی وارد رقابت شوند.

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط حسن شریفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.