خطر کرونا و نقش همکاری‌های مردمی؛ مردی در هرات 400 ماسک رایگان توزیع کرد

به گزارش خبرگزاری وطن24، اینجینیر یاسینی، یکی از شهروندان خَیر هرات می‌گوید: امروز 400 عدد ماسک دست ساخته خود را میان مردم در مرکز این ولایت تقسیم کرده است.

وی بیان کرد در شرایط پیش آمده باید کسانی که توانایی کمک به دیگر شهروندان را دارند، دست به کار شوند.

آقای یاسین ادامه داد به علت افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا، قیمت ماسک‌های موجود در بازار چند برابر افزایش یافته است.

به گفته او،  شرایط پیش آمده کنونی قدرت خرید ماسک را از خیلی از خانواده‌های کم بضاعت در هرات گرفته است.

در همین حال لیلا محمدی، یکی از رضا کاران این برنامه می‌گوید: خانواده‌هایی که توان خرید ماسک را ندارند، بدون هزینه می‌توانند خودشان ماسک بسازند.

او از مردم خواست که مراقب خانواده‌های خود باشند و اصول بهداشت فردی و اجتماعی را مد نظر بگیرند تا خطر ابتلا به ویروس کرونا کاهش یابد.

خانم محمدی گفت، به هر اندازه که نظافت در میان مردم رعایت شود، خطر ابتلا به کرونا هم کمتر خواهد بود.

از سویی هم اقبال انصاری، یکی از شهروندان هرات می‌گوید: قبل از ثبت یک مورد مثبت ویروس کرونا در این ولایت، قیمت یک دانه ماسک سه افغانی بود اما حالا کمترین قیمت ماسک‌ها به 20 افغانی رسیده است.

به گفته او، اعلام حالت اضطراری در هرات به دلیل ویروس کرونا باشندگان این ولایت را به شدت نگران کرده است.

آقای انصاری با ابراز تأسف گفت که دولت نظارتی از بازار ندارد و همین امر سبب شده تا دواخانه‌های هرات، قیمت دلخواه را برای فروش ماسک‌ها تعیین کنند.

روز گذشته والی هرات در یک نشست خبری هشدار داد با هر کسی که از شرایط  پیش آمده سوء استفاده کند، به صورت جدی برخورد خواهد شد.

در این اواخر خطر ویروس کرونا تعطیلی حمام‌ها، تالارها، برخی مکان‌های عمومی و توقف فعالیت ملی بس‌های داخل شهری را سبب شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.