خانواده‌های شهدای روحانیت جبرئیل هرات: حکومت عاملان این حمله را شناسایی و برای مردم معرفی کند

مردم هرات از اقصی نقاط این ولایت با حضور در مراسم فاتحه دو عالم شهید در مسجد جامع حضرت آیت‌الله محقق کابلی، همبستگی شان را خانواده‌های شهدا ابراز کردند.

مراسم فاتحه شهدای روز پنج‌شنبه جبرئیل هرات با حضور مسئولان محلی، علمای دین، بزرگان اهل تشیع و تسنن و هزاران تن از باشندگان هرات امروز (شنبه، 4 قوس) برگزار شد.

خانواده‌های شهدا از حکومت خواستند تا در زودترین فرصت عاملان قضایای تروریستی که بی‌آزارترین قشر جامعه را هدف قرار می‌دهند، شناسایی و به پنجۀ قانون بسپارند.

شورای علمای شیعه هرات نیز تاکید کردند که عزم مردم راسخ است و با یک‌پارچگی و اتحاد در مقابل این‌گونه حملات ایستادگی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمد مطهری، مسئول شورای علمای شیعه جبرئیل هرات گفت: «خون شهدا زمین نمی‌مانند. مردم از روز گذشته تا کنون نشان داده که پای کار هستند و از خون شهدای شان پاسداری می‌کنند».

مسئولان محلی هرات نیز در این گردهمای تاکید کردند حکومت مصمم است تا عاملان این رویداد نفاق‌افکنانه را دستگیر کنند.

مولوی حیات‌الله مهاجر، معاون مقام ولایت هرات گفت که عاملان این رویدادها دشمنان مردم و دشمنان وحدت است. نیروهای امارت اسلامی اجازه به آنها هشدار می‌دهند که از این پس مواظب رفتارهای شان باشند.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، حجت‌الاسلام اخلاقی و هدایتی از سوی افراد ناشناس ترور شدند. سه روز بعد از این حادثه، مردم با حضور با شکوه در مراسم فاتحه آنان، از حکومت خواستند در همکاری با مردم در تامنیت امنیت تلاش بیشتری کند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.