حکومت مردم را در تامین امنیت مراکز دینی – فرهنگی شریک کند

شماری از رهبران جهادی و سیاسی افغانستان در واکنش به حمله دیروز به نمازگزاران در ولایت قندهار گفته اند که امارت اسلامی برای مقابله با دشمنان مردم افغانستان، مردم را مانند گذشته در تامین امنیت مراکز دینی شریک کند.

انفجار روز گذشته قندهار که منجر به شهادت 40 نمازگزار و زخمی شدن بیش از 60 تن دیگر شد، با واکنش‌های تُند جهانی و داخلی به همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با انتشار بیانه‌ای ضمن محکومیت حمله به نمازگزاران در مسجد جامع فاطمیه قندهار، خواستار تامین امنیت مراکز دینی از سوی حکومت شده است.

آقای محقق با جنایت خواندن حادثه دیروز افزوده که حکومت فعلی افغانستان برای دفع بهتر حملات دشمنان مردم افغانستان، مردم را در تامین امنیت مراکز دینی شریک کند.

در منتن بیانه‌ای این رهبر جهادی آمده که امارت اسلامی برای تامین امنیت مردم در کنار نیروهای شان، بايد براى متوليان مساجد، حسينيه‌ها و مدارس دينى و فرهنگى سلاح و مجوز توزيع كنند كه امنيت مراكز ياد شده را تامين كنند و از تکرار چنین فجایع جلوگیری شود.

همچنین شماری زیادی از فعالان سیاسی و علمای دینی افغانستان دو حمله در دو جمعه پیاپی به مساحد شیعیان در افغانستان را کار نفاق افگنان می‌دانند و همکاری دولت و ملت را ضروری می‌دانند.

به باور آنان دشمنان مردم افغانستان با ایجاد نفاق در افغانستان در صدد برآورده کردن خواسته‌های شخصی شان اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.