حکومت از هر طریق ممکن و مشروع برای ثبات اقتصادی در کشور تلاش کند

علمای دین در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته در هرات خواستار تلاش همه‌جانبه حکومت جهت رفع چالش‌های اقتصادی موجود در کشور شدند.

به گفته آنان فقر و بیکاری مشکل جدی فعلی مردم افغانستان است و راه‌حل سنجی برای برطرف ساختن آن وظیفه اصلی حکومت اسلامی در حال حاضر به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین، مهدی‌زاده، خطیب جمعه مسجد جامع صادقیه هرات روز گذشته جمعه (26 قوس) در خطبه‌ای این هفته نماز جمعه گفت: از هر طریق ممکن و مشروع که حکومت می‌تواند جلوی افزایش فقر و بیکاری را در جامعه بگیرد، باید از آن استفاده کند.

به گفته حجت‌الاسلام مهدی‌زاده، جلوگیری از این بحران وظیفه اصلی حکومت اسلامی است و فقر در یک جامعه، زوال دهنده تدین و ایمان‌داری آن جامعه در درازمدت خواهد شد.

این عالم دین افزود اقتصاد شکوفا و عملی سازی برنامه‌های اقتصادی کاریست که ثبات را در زندگی اجتماعی مردم افغانستان رونما می‌سازد و باید در این راستا از هر طریق ممکن تلاش شود.

خطیب جمعه مسجد جامع صادقیه هرات علاوه کرد که تشکیل حکومت فراگیر، تلاش برای اجرایی ساختن برنامه‌های آموزشی و تعیین حقوق زنان در چهارچوپ شریعت اگر برنامه‌های اند که باعث برداشته شدن تحریم‌ها و ثبات در افغانستان می‌شود، حکومت از عملی ساختن این موارد نباید دریغ ورزد.

آقای مهدی‌زاده همچنین از تلاش‌های دولت‌های غرب برای تحت فشار قراردادن مردم افغانستان با وضع تحریم‌ها انتقاد کرده و گفت که این رویکرد دفاع از حقوق ملل نیست بلکه حقوق شخصی‌ و منافع فردی آن دولت‌ها است.

در خطبه‌های دیروز نماز جمعه صادقیه هرات همچنین آقای مهدی‌زاده گفت که امنیت به وجود آمده در هرات بی‌نظیر است و این مساله جای تشکر از نیروهای امنیتی را دارد.

این عالم دین تلاش‌های شهرداری هرات در اوضاع فعلی کشور را هم مورد ستایش قرار داد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.