حنفی: سازمان ملل قدم‌های جدی برای به رسمیت‌شناسی امارت اسلامی بردارد

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرا در دیدار با کانی ویگناراجا، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که این سازمان قدم‌های جدی برای به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی بردارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آقای حنفی عملکرد امارت اسلامی را در عرصه‌های مختلف خوب توصیف کرده و افزوده که به همین اساس، سازمان ملل متحد باید قدم‌های جدی برای به‌رسمیت شناختن آنان بردارد.

ارگ در خبرنامه‌ی به نقل از ویگناراجا، معاون دبیرکل سازمان ملل نوشته است که وی در این دیدار بر تداوم کمک‌ها در زمینه‌های محیط‌زیست، امور بشردوستانه، کاریابی و کاهش فقر در افغانستان تأکید کرده است.

این درحالی است که در تازه‌ترین مورد امارت اسلامی به دلیل عدم پذیرفته شدن شروط شان از شرکت در نشست دوحه خودداری کرد.

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در دوحه گفته است که آنان به دلیل در نظر نگرفتن شرط‌های‌شان توسط سازمان ملل متحد در نشست دوحه اشتراک نکرده‌اند.

وی این اظهارات را روز یکشنبه، 29 دلو در یک نوار صوتی مطرح کرده است.

او تصریح کرده است: ما شرایطی داشتیم که در همه نشست‌ها اشتراک کامل داشته باشیم که برآورده نشد. بنابراین، اشتراک نکردیم.

دومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد با حضور نماینده‌گان 27 کشور روز گذشته در قطر برگزار شد.
نماینده ویژه پاکستان در این نشست گفته که از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان حمایت می‌کند؛ موضوع که امارت اسلامی بارها مخالفت خود را با آن نشان داده است.

با این حال، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در نشست دوحه گفته که نباید تصمیم‌گیری‌ها تحمیلی باشد. او تاکید کرده که مطابق با واقعیت‌های موجود در افغانستان باید تصمیم گرفته شود.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.