حملات طالبان در چهار ولایت بلخ، زابل، لوگر و غور شکست خورد

نهادهای امنیتی و دفاعی کشور می‌گویند که در 24 ساعت گذشته، گروه طالبان بر پوسته‌های نیروهای امنیتی کشور درمربوطات ولایت‌های زابل، غور، لوگر و بلخ حملات تروریستی تهاجمی را سازماندهی کردند که این حملات آنان با پاسخ شدید نیروهای امنیتی کشور مواجه شد.

وزارت امور داخله، امروز یکشنبه (اول سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که طالبان حملات تروریستی را بر پوسته‌های نیروهای امنیتی کشور درمربوطات ولسوالی‌های نوبهار و میزان ولایت زابل سازماندهی کردند که این حمله آنان با پاسخ جدی نیروهای امنیتی مواجه شده که در نتیجه آن، یازده تروریست طالب کشته و هفت تروریست دیگر زخمی و شش عراده موترسایکل مربوط به این گروه، از بین برده شده است.

در خبرنامه آمده که هم‌چنان، دریک ضد حمله نیروهای پولیس ملی در مربوطات ولسوالی تولک ولایت غور، به‌شمول دو فرد کلیدی تروریستان طالب بنام‌های راشد و محمد گل، چهار عضو این گروه تروریستی کشته شده‌اند.

خبرنامه افزوده که درهمین حال، تروریستان طالب حملات تروریستی تهاجمی را برپوسته‌های نیروهای امنیتی کشور در قریه “تقی قلعه ” ولسوالی بره کی برک و قریه “راه کجی” مربوط به مرکز لوگر سازماندهی کرده‌اند که این حملات آنان با پاسخ شدید نیروهای امنیتی قرار گرفت که در نتیجه آن، ده تروریست طالب کشته و سه تروریست دیگرزخمی شده‌اند.

بر اساس معلومات منبع، در این درگیری‌ها، دو سرباز پولیس به گونه سطحی درولسوالی تولک ولایت غور زخم برداشته و در ولایات زابل و لوگر به نیروهای امنیتی کشور آسیبی نرسیده است.

در همین حال وزارت دفاع ملی نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته که شب گذشته گروهی از طالبان بالای پوسته «تیمورک بالا» در ولسوالی چهاربولک حمله تهاجمی نمودند که خوشبختانه با مقاومت منسوبین اردوی ملی رو به رو‌ شدند.

خبرنامه افزوده که در نتیجه درگیری، 2 تن این گروه کشته و 3 تن دیگر شان زخمی شدند و حمله شان ناکام شد.

گروه طالبان در این باره چیزی نگفته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.