حملات شبانه طالبان بادغیس/چشمان بینا به لطف دوربین‌های دید در شب

منابع می‌گویند حملات شبانه طالبان به لطف تجهیزات، اسلحه و دوربین‌های دید در شب بوده و بر روی پوسته‌ها و نیروهای امنیتی این نوع حملات را طرح ریزی می‌کنند.

به گفته‌ آنان اکثر حملات اخیر طالبان در شب بوده و این تاکتیک بخاطر پنهان ماندن از دید نیروهای هوایی و زمینی می‌باشد.

محمد حیدر شریفی ولسوالی قادس در این باره به خبرگزاری وطن24، می‌گوید: “طالبان با داشتن تجهیزات عالی و دوربین‌های دید در شب توان طرح ریزی حملات را بر روی پوسته های امنیتی در این ولسوالی را دارند.”

به بیان وی، تجهیزات نظامی و دوربین‌های دید در شب این گروه دارای کیفیت عالی بوده و این ابزار‌ها را از طریق‌های مختلف خریداری می‌کنند.

آقای شریفی در ادامه افزود طالبان با قاچاق مواد مخدر و گرفتن پول از پروژهای خصوصی که در ساحات زیر حاکمیت این گروه کار می‌کنند و دیگر راه می‌توانند این تجهیزات را خریداری کنند.

در همین حال او بیان کرده است همه‌ی ارگان‌های نیروهای امنیتی این چنین وسایل را در اختیار نداشته و تنها قطعه خاص از این نوع ابزار‌ها برای مقابله با دشمن دارند.

این مقام در ادامه این چنین می‌گوید: “نیروهای امنیتی و سربازان کشور با جرات و شهامتی که دارند در مقابل حملات طالبان مقابله می‌کنند و حمایت هوایی هم باعث شکست نقشه طالبان در چندین سال گذشته شده است.”

در همین حال بهاوء‌الدین قادسی عضو شورای ولایتی این گفته ها را تایید می‌کند.

وی می‌گوید: “چندین سال است که طالبان از این نوع ابزارها در حملات شبانه‌ی خود در چندین ولسوالی بادغیس استفاده می‌کنند.”

آقای قادسی بیان می‌کند طالبان با عوایدی که از فروش و قاچاق مواد مخدر دارند این وسایل را از پاکستان قاچاق یا خریداری‌ می‌کنند.

با این وجود او گفته دولت توان مالی زیادی برای خریداری این چنین ابزارها برای همه نیروهای امنیتی را ندارد؛ به همین دلیل جاهای که لازم باشد که در مقابل حملات دشمن استفاده شود به نیروهای امنیتی از این نوع ابزارها داده می‌شود.

با این همه گفته می‌شود در ساحات تحت حاکمیت طالبان در ولایت بادغیس بازارهای فروش اسلحه‌های گرم و سرد همچنین خرید و فروش هر نوع مواد مخدر راه اندازی می‌شود.

آگاهان سیاسی در این مورد گفته‌اند چنین وضعیت باعث راحتی کار طالبان شده که تجهیزات نظانی را به آسانی بدست آورند و توان خرید و فروش ابزار نظامی را داشته باشند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.