حقانی: ما تازه آماده جنگ شده بودیم آمریکایی‌ها فرار کردند

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله امارت اسلامی طی یک گردهمایی در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا با نیش‌خند گفته که امریکا با زور تفنگ از افغانستان بیرون شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سرپرست وزارت داخله این اظهارات را در گردهمایی مردمی مطرح‌ کرده و افزوده که اگر امریکا امارت اسلامی را به رسمیت بشناسد خوب است، اگر‌ نشناسد هم مهم نیست.

در نوار تصویری که از وی‌ نشر شده است با خنده می‌گوید: «جو بایدن هوشیاری کرد، عاجل فیصله کرد؛ ما برای جنگ‌ آماده شده بودیم، آنان پای خود را پس کشیدند.»

سرپرست وزارت داخله ادامه داد: «چرا ما غیرت ایمانی و افغانی خود را خراب می‌کنیم؟ چرا به کسی دیگری محتاج می‌شویم؟ سرمایه‌ی که خداوند برای ما داده آن را به کار خواهیم انداخت. اگر به رسمیت می‌شناسی ام خوب و اگر نمی‌شناسی، الحمدالله امنیت را بدست آوردیم، آزادی را بدست آوردیم، برادری به خانه‌ام آمد، این برای من از هر رسمیت دیگر بزرگ است.»

سراج‌الدین حقانی در بخش از سخنانش می‌گوید که نیروهای خارجی در سال‌های پسین با مقاومت و برنامه‌های سخت امارت اسلامی روبه‌رو شدند و از همین رو افغانستان را ترک کردند.

دو و نیم سال از روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور می‌گذرد و هنوز به طور رسمی هیچ کشوری افغانستان را به رسمیت نشاخته است. با این حال، تعامل رسمی و تبادل سفیر با اکثر کشورهای منطقه جریان دارد.

 

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.