حضرت علی(ع)؛ نمونه یک پدر دلسوز و الگوی جامع برای جوانان مسلمان

خطیبان در نماز جمعه روز گذشته(6 دلو) در هرات با اشاره به شخصیت ممتاز و بی‌نظیر حضرت علی(ع) تاکید بر الگوگیری جوانان از سیره‌ی آن حضرت کردند.

آنان نقش جوانان را در ایجاد تغییر در جامعه بنیادی خوانده و زندگی حضرت علی(ع) الگوی مناسب و ارزشمند برای جوانان معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌السلام آیت‌الله سید حیدر علوی‌نژاد، یک تن از عالمان برجسته هرات در سخنرانی‌شان در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته گفت‌: جوانان همان‌طوری که در عصر امروز دنبال اخبار سرگرمی و دیگر موارد هستند، لازم است که از زندگی‌نامه حضرت علی(ع) و دیگر بزرگان اهلبیت(ع) نیز معلومات داشته باشند.

آقای علوی نژاد در صحبت‌های خود عنوان کرد که زندگی مولود کعبه(ع) سراسر درس زندگی و مردانگی است که مردان و جوانان امروز می‌توانند از آنان الگوبرداری کنند.

او تصریح کرده که حضرت علی (ع) همراه و یاور پیامبر بوده و ایشان در دامن حضرت محمد (ص) بزرگ شده و از جمله اولین افرادی‌ است که به نبی خدا(ص) ایمان آورده است.

به بیان آقای علوی‌نژاد، نام گذاری روز پدر در سال‌روز ولادت امام علی(ع) و روز مادر در روز میلاد حضرت فاطمه (س) یک حرکت فرهنگی ارزشمند است که با تجلیل از این روز جوانان می‌توانند با سیرۀ اهلبیت(ع) آشنا شده و نسبت به ارزش‌ها و جایگاه والای والدین نیز بیشتر درک کنند.

او می‌گوید حضرت علی(ع) نمونه‌ی یک پدر دلسوز برای امت اسلامی است.

با این حال، در سال‌روز ولادت امام علی(ع) جشن‌ و محافل زیادی در نقاط مختلف هرات برگزار شد.

هم‌زمان با این مناسبت، باشندگان هرات از روز پدر نیز به طور ویژه‌ای تجلیل به عمل آوردند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.