حجت‌الاسلام وثیقی: با تکرار جنایت علیه فلسطنیان وقت وحدت واقعی مسلمانان فرا رسیده

عالمان دین در هرات با تاکید بر وحدت در میان امت‌های اسلامی می‌گویند که نیاز است جهان اسلام یک مشت واحد در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار بگیرد.

آنان تاکید می‌کنند که شرایط بر ملت مظلوم فلسطین طی سالیان سال سخت بوده و اراده جمعی بر برداشته شدن ظلم از سر آنان کم بوده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام والمسلمین وثیقی، از عالمای سرشناس و برجسته هرات می‌گوید که فلسطین بخش از کشورهای اسلامی است و برداشته شدن ظلم از سر آنان نیاز به همت جمعی در میان کشورهای اسلامی دارد.

او گفت: «قدرت اسلام اگر واحد شود بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند زمینه هر نوع جنایت بالای ملت‌های مظلوم را بگیرد. ایشان تاکید کرد که جهان اسلام بیشتر از هر چیزی باید بر موضوع فلسطین حساس و قاطع باشد».

از جانبی‌هم، حجت‌الاسلام وثیقی با اشاره به ماه رمضان افزود: «این ماه، ماه بندگی و رفتن به سمت خدا است. کدورت‌ها باید از میان برداشته شود و وحدت و همدلی در بین ملت مسلمان افغانستان افزایش یابد».

وی کلید حل تمام چالش‌ها را اتحاد میان مردم دانست و از مردم افغانستان خواست با استفاده از فرصت‌های پیش‌رو، ایام عید و دیگر مناسبت‌ها، پیوندهای قلبی را بیشتر کنند.

این درحالی است که در ماه مبارک رمضان درگیری‌ها در فلسطین اشغالی به بالاترین حد رسیده است.

نیروهای رژیم اشغالگر قدس، نمازگزاران را با زور از مسجدالاقصی بیرون کرده و ورود آنان را ممنوع کرده‌اند.

از جانبی‌هم، در آستانه روز جهانی قدس، اکثر کشورها و هم‌چنین شخصیت‌های مطرح جهان اسلام خواستار پایان جنایت صهیونست‌ها بالای فلسطنیان شده‌اند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.