حجت‌الاسلام اکبری: تکریم جایگاه پدر در روز ولادت حضرت علی(ع) حرکت ارزشمند و فرهنگ‌ساز است

عالمان دین در هرات تجلیل از جایگاه پدر هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) را یک حرکت نمادینی ارزشمند دانسته و می‌گویند بزرگان دینی از جمله مولای متقیان حضرت امیر(ع) نمونۀ پدر دلسوز برای امت اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام محمد اکبری، از علمای مطرح و شناخته شده هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) می‌گوید: «طبق حدیث مبارک که پیامبر فرموده من و علی پدران این امت هستیم، نام‌گذاری روز ولادت حضرت علی(ع) به عنوان روز پدر، یک حرکت نمادین و بی‌نهایت ارزشمند است».

او گفت تکریم از جایگاه پدر آنهم در سالروز ولادت یکی از بزرگترین الگوهای اخلاق، معرفت و از خودگذشتگی یعنی حضرت علی(ع) کار ارزشمند فرهنگی و در عین حال، زنده‌ نگه داشتن ارزش‌های ناب اسلامی و شخصیت‌های دلسوز جامعه اسلامی است.

آقای اکبری با اشاره به فداکاری‌های حضرت علی(ع) و خدمت صادقانه به پیامبر صلح و مهربانی گفت: «علی(ع) شخصیت بسیار نزدیک و طبق حدیث مشهور از سوی پیامبر گرامی‌ اسلام(ص) برادر خطاب شده است که این خود نشان می‌دهد تکریم جایگاه پدر در این روز ارزشمندی خاصی خود را دارد و باید برای ترویج این فرهنگ گام‌های مهم برداشت».

ادامه در ویدیو از حجت‌الاسلام اکبری، عالم دین:

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.