حضرت علی(ع) در دینداری و سیاست مردی کامل و ممتاز بود

مولوی سید احمد آخندزاده، رئیس شورای اخوت اسلامی هرات به وطن24 گفت: حضرت علی(ع) در زمان حکومتداری خویش برای اسلام سنگ تمام گذاشت و برای پیاده ساختن عدالت تلاش بسیار به خرج دادند.

به بیان وی، قضاوت‌های حضرت علی(ع) چه در زمان حکومتداری ایشان و چه در زمان خلافت خلفای راشدین زبان‌زد بود و ایشان شخصی بسیار مورد اعتماد برای مردم و خلفای وقت بودند.

مولوی آخندزاده به این موضوع اشاره کرد که حضرت علی(ع) در کودکی به اسلام ایمان آورد و هیچ‌گاه معبود خیالی دیگری را نپرستید و دوشادوش پیامبر اسلام(ص) برای گسترش دین اسلام تلاش خالصانه به خرج داد؛ اهل سنت پس از شنیدن نام علی بن ابیطالب به آن حضرت “کرم الله وجه” می‌گویند یعنی نورانی باد روح ایشان چرا که هیچگاه بت پرستی نکرده است.

رئیس شورای اخوت اسلامی علمای هرات همچنین حضرت علی بن ابی طالب را اسوۀ شجاعت خوانده و گفت که ایشان در رکاب پیامبر(ص) و برای اسلام از هیچ فداکاری دریغ نکردند و از هیچ خوف و خطری هم هراس نداشتند.

وی در ادامه یادآور شد که پیامبر(ص) دختر گرامی خود حضرت فاطمه(س) را به ازدواج حضرت علی(ع) درآوردند چرا که وی نزد پیامبر محبوب و مورد اعتماد بود.

مولوی آخندزاده حضرت علی(ع) را شجاع‌ترین خلیفه دانسته و گفت: لقب شیر خدا برازندۀ آن حضرت است و در عمل هم آن را به اثبات رسانده‌اند.

سیزدهم ماه رجب مصادف است با سالروز ولادت حضرت علی(ع) و از این روز به عنوان روز پدر هم یاد می‌کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.