حامی نیروهای امنیتی هستیم

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید عبدالحی هاشمی، یکی از علمای دینی هرات امروز در همایشی گفت: “علما هر آنچه که در توان دارند از نیروهای ارتش و دیگر نیروهای امنیتی حمایت می‌کنند چرا که نیروهای امنیتی قربانی‌های زیادی در راه صلح داده‌اند.”

به گفته او در مدت 18 سال گذشته از نیروهای امنیتی معلولان زیادی به جا مانده و این نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی کشور جان فشانی‌های زیادی داشته‌اند.

این عالم دینی هرات در برابر گفته‌های هیئت مذاکره کننده طالبان واکنش نشان داده و حرف‌های‌شان را دور از واقعیت خوانده و برحمایت علما و مردم این ولایت از نیروهای امنیتی تأکید کرد.

در همین حال روح‌الله صادقی، یکی دیگر از علمای دینی هرات می‌گوید: “تمام مردم مخالف منحل شدن ارتش کشور بوده و در مقابل این گفته‌های غیرمنتقی جدا ایستاده هستند.”

وی یادآور شد بخاطر آمدن صلح سال‌ها است که نیروهای امنیتی قربانی می‌دهند و نمی‌توان این همه جان فشانی‌ها را نایده گرفت.

این نگرانی‌ها در حال مطرح می‌شود که مذاکره کننده طالبان آقای عباس استانکزی گفته بود که باید بعد از آمدن صلح تمام ارتش کشور منحل شود.

در برابر این گفته‌ها رئیس جمهور کشور هم سخت واکنش نشان داده و افزود نیروهای امنیتی سال‌ها در برابر دشمنان کشور مقابله کرده‌اند.

آقای غنی، گفته بود کسانی که خودش اجازه بیرون شدن از پاکستان را بدون امر دیگران ندارد این حرف‌ها را مطرح می‌کند باید بداند که مردم افغانستان هرگز در برابر این گفته تسلیم نمی‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.