حادثه خونین کرمان؛ مردم هرات با ملت ایران ابراز هم‌بستگی کردند

به دنبال محکومیت‌های جهانی نسبت به حملات اخیر داعش در کرمان ایران، جمع زیادی از بزرگان، مقامات محلی و شخصیت‌های مطرح هرات با حضور در نمایندگی سیاسی ایران در این ولایت، با ملت و مردم ایران ابزار هم‌بستگی و هم‌دردی کردند.

آنان حمله‌ای اخیر کرمان که منجر به شهادت دست‌کم 100 تن شد را محکوم کرده و بر افزایش همکاری‌های منطقه‌ای جهت مقابله با پدیده تروریزم تاکید کردند.

خبرگزاری وطن24 – هرات: رحمت‌الله فیضان، معاون نمایندگی ارتباط خارجه هرات این حمله را محکوم کرده و گفت: به ملت و حکومت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

وزارت خارجه امارت اسلامی نیز این حمله را محکوم کرده و با ملت ایران ابراز هم‌بستگی کرده بود.

ولی‌شاه بهره، فعال فرهنگی و از شخصیت‌های مطرح هرات هم تاکید کرد که زخم مردم افغانستان و ایران مشترک است و حمله کرمان درد عمیقی را در دل هر انسان کاشت.

وی افزود که مردم افغانستان با ملت بزرگ ایران ابزار هم‌دردی می‌کند و شهادت چندین از مردم افغانستان در آن حمله نشان دهنده پیوند دو ملت است.

غلام‌محمد سهرابی، رئیس اتحادیه صرافان هرات نیز تاکید کرد که حمله خونین داعش در کرمان دل هر انسانی را به درد می‌آورد و ملت افغانستان با مردم ایران ابراز هم‌بستگی می‌کند.

حجت‌الاسلام روحانی، مدیر مدرسه علمیه صادقیه هرات هم با اشاره به حملات خونین رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد که حمله در کرمان در ادامه حمله به جان ملت‌های بیدار مسلمان است و باید با آن مقابله شود.

آقای روحانی حملات رژیم صهیونستی بالای نوار غزه را جنایت خوانده و گفت که لازم است برای جلوگیری از ادامه جنایت‌های خونین این رژیم در فلسطین، ملت‌های مسلمان یک‌دست باشند.

«حمله به کرمان جنایت بزرگ است و در ادامه حمله به جان بی‌گناهان از سوی جریان‌های مخالف وحدت مردم است.».

نوید احمد، یکی از تاجران هرات نیز تاکید بر وحدت بین دو کشور کرده و افزود که ایران و امارت اسلامی افغانستان باید مشترکا در برابر جنایت‌های بزرگ گروه‌های تروریستی ایستادگی کنند.

این درحالی است که 14 تن از شهدای حمله کرمان افغان هستند.

فعالان هرات می‌گویند شهادت افغان‌ها در این حادثه نشان دهنده پیوند ناگسستنی افغانستان و ایران را نشان می‌دهد که لازم است دولت‌ها برای جلوگیری از این‌گونه اقدامات تلاش مشترک کنند.

محمد صدیقی‌فر، سرکنسول ایران در هرات نیز گفت که ملت ایران قدر دان همکاری‌های مردم افغانستان است و تلاش می‌شود روابط و هم‌بستگی بین دو کشور بیشتر از پیش شود.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.