جهانیان از دست آوردهای امارت اسلامی چشم‌پوشی نکنند

وزارت خارجه امارت اسلامی در مراسم گشایش مرکز پنج هزار بستر درمان برای معتادان گفته است که جهان نباید نسبت به دستاورد امارات اسلامی در افغانستان چشم‌پوشی کند.

وی همچنین در مورد حمله اخیر پاکستان اظهار نظر کرده و گفته است در حمله اخیر که در پاکستان صورت گرفته، این کشور افغانستان را مقصر نشناسد.

این صحبت‌های وزیر خارجه امروز (چهار شنبه 12 دلو) در مراسم گشایش مرکز درمانی برای معتادان در کابل بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مراسم گشایش مرکز ۵۰۰۰ بستر درمان معتادان به نام «آغوش» از سوی وزارت امور داخله با اشتراک تعدادی از مقامات ارشد امارت اسلامی، نمایندگان اداره مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد و نمایندگان سفارت های ترکیه، پاکستان، چین و شماری از کشورهای دیگر در کابل برگزار شد.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی می گوید: «دستاوردهای امارت اسلامی در مبارزه با مواد مخدر و رفع فساد اداری بی‌سابقه بوده و جهان نباید چشمان خود را بر روی این تحولات ببندد.»

در ادامه، سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله در این نشست گفت: «جامعه جهانی با محدودیت‌ها مردم را نرنجاند و با احترام به انسانیت، افغانستان را حمایت مالی کند.»

او بیان کرد جهان باید از افراط و عقده گشایی بر مردم افغانستان دست بردارد.

سرپرست وزارت امور داخله گفت که امارت اسلامی پیشرفت های چشم‌گیری داشته، اما جهان برای تعامل با امارت اسلامی هنوز بهانه‌جویی می‌کند.

در همین حال امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در این نشست بیان کرد که در انفجار اخیر در مسجدی در پیشاور، پاکستان نباید افغانستان را مقصر بداند.

او افزود پاکستان باید وقوع این انفجار را به‌طور کامل بررسی کرده و انگشت ملامتی به طرف افغانستان بلند نکند.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد که افغانستان متعهد به روابط خوب با پاکستان بر اساس احترام متقابل است.

وی افزود که هیچ خطری از خاک افغانستان نسبت به دیگر کشور ها وجود ندارد و شایعات مبنی بر اینکه تروریسم از خاک افغانستان پاکستان را تهدید می کند، را تکذیب می کنیم.

متقی عنوان کرد تقویت امنیت سرتاسری در افغانستان و روابط خوب با سایر کشورهای همسایه نشان دهنده بر نبود تروریسم در افغانستان است.

این در حالی است که چاشت روز دوشنبه (10 دلو) انفجار مرگ‌باری در یکی از مسجد‌های شهر پیشاور ایالت خیبرپختونخوا پاکستان رخ داد.

براساس آخرین آمار، در این انفجار دست کم ۹۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.