جنگ در جنوب غور حساس‌تر شده/ والی نام‌نهاد طالبان و افرادش وارد ولسوالی تیوره شدند

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: طالبان با حضور گسترده در ولسوالی تیوره، امنیت این ولسوالی را برهم زده‌اند و با راه‌اندازی نبردها به سمت مرکز آن پیشروی می‌کنند.

او بیان داشت تاکنون درگیری‌هایی هم میان این گروه و نیروهای دولتی و خیزش مردمی صورت گرفته و گزارش شده در حدود سه نفر از نیروهای مردمی جان خود را از دست دادند.

ناطقی از آمار دقیق تلفات اطلاع نداشت و برقراری ارتباط با این ولسوالی را تقریبا ناممکن خواند.

وی ادامه داد که طالبان حملات خود را در ولسوالی‌های جنوب غرب فیروزکوه از جمله شهرک، تولک و تیوره متمرکز کرده‌اند و قصد دارند دستآوردی بزرگ در این قسمت داشته باشند.

این عضو شورای ولایتی غور افزود حملات هوایی پراکنده‌ای از سوی دولت در تیوره انجام شده که چاره‌ساز نبوده است.

برخی از منابع مردمی در غور هم ضمن وخیم توصیف کردن اوضاع تیوره گفته‌اند نیروهای خیزش مردمی چندین روستا را بدون درگیری به طالبان تسلیم کردند و خود به سمت مرکز ولسوالی فرار کردند.

به گفته این منابع میان نیروهای کماندو، ارتش و پولیس که در مرکز ولسوالی تیوره غور مستقر هستند هیچ هماهنگی وجود ندارد و اگر حملات به سمت مرکز ولسوالی کشانده شود، دولت ضربه سنگینی خواهد دید.

دولت محلی غور هم از کشانده شدن دامنه جنگ به سمت ولسوالی تیوره این ولایت خبر داده‌ است.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید طالبان در تیوره تجمع دارند و شب گذشته هم نبردهایی را در 9 کیلومتری از مرکز ولسوالی به راه انداختند که از شمار تلفات آن اطلاعی در دست نیست.

به بیان وی، هدف طالبان از تجمع در تیوره، تنگ کردن حلقه محاصره مرکز این ولسوالی است.

خطیبی در مورد اقدام دولت برای نجات مرکز ولسوالی تیوره به دست طالبان چیزی نگفت.

تیوره تابستان دو سال پیش هم به دست طالبان سقوط کرده بود که ده‌ها کشته از نیروهای دولتی و مردم گرفت.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.