جنجال‌های نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس شرم‌آور است

این اعتراض پس از آن شکل گرفت که به دنبال کشمکش‌های مجلس نمایندگان، شماری از اعضای این مجلس دست به لت و کوب یکدیگر زدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد شکیب پردیس، مسئول سازمان بشر دوستان در هرات می‌گوید: درگیری لفظی و فیزیکی اعضای پارلمان کشور حیثیت و جایگاه خانه ملت را خدشه‌دار می‌کند.

وی بیان داشت مردم با تمام تهدیدات امنیتی به پای صندوق‌های رأی رفته و نمایندگان مجلس را انتخاب کردند و انتظار ندارند نمایندگان‌شان این چنین برخوردی داشته باشند.

آقای پردیس گفت مردم دیگر به این نمایندگان اعتماد نخواهند کرد و آنان را به عنوان نماینده‌شان قبول ندارند.

او این درگیری اعضای پارلمان کشور را شرم‌آور خواند و از آنان خواست مسائل شخصی خود را کنار گذاشته و قانون را تطبیق کنند.

حلیمه یوسف‌زی، یکی دیگر از فعالان مدنی هرات می‌گوید: درگیری لفظی و فیزیکی اعضای پارلمان جایگاه افغانستان را در نزد کشورهای دیگر پائین می‌آورد.

به نقل از وی در حالی که بیشتر اعضای پارلمان کشور جوانان می‌باشد و شهروندان افغانستان چنین انتظاری را از نماینده‌های خود نداشتند.

این فعالان مدنی می‌گویند جنجال‌های نمایندگان در خانه ملت برخواسته از اهداف و مسائل شخصی آنان است و ربطی به نمایندگی از ملت ندارد.

به گفته معترضان، مجلس خانه ملت و یک نهاد قانون‌گذار می‌باشد اما جای تأسف است که نمایندگان این نهاد را به باشگاه ورزشی تبدیل کرده‌اند.

پس از گذشت چند هفته از آغاز به کار مجلس نمایندگان، هنوز اعضای آن نتوانستند رئیس خود را انتخاب کنند.

هرچند گروهی مدعی هستند که میررحمان رحمانی رئیس با آرای نمایندگان رئیس مجلس شده اما طرفداران کمال ناصر اصولی مخالف این موضوع هستند و تلاش دارند وی را به کرسی ریاست بنشانند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.